"Η γνήσια παιδεία αντιμάχεται την ισχυρή μας τάση να θεωρούμε ότι αυτό που είναι διαφορετικό από μας είναι κατώτερο" (Paulo Freire, παιδαγωγός - φιλόσοφος)

3 Μαΐου 2024

Μαθητικός τύπος- έκδοση εφημερίδας

Με αφορμή την ενότητα στην Γλώσσα : ΄΄Εφημερίδες! Εφημερίδες!΄΄ και ΄΄Τα μάθατε τα νέα;΄΄και στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας, οι μαθητές της Β2 τάξης του σχολείου μας κατάφεραν να δημιουργήσουν την δική τους εφημερίδα και κατά συνέπεια την έκδοση της σε έντυπη  μορφή. Η  συντακτική ομάδα  της Β2 ΄ταξης του σχολείου μας είχε την ευθύνη της συγκέντρωσης, επιλογής, σύνταξης και παρουσίασης της θεματολογίας, υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού Παπακίτσου Παρασκευής. Ένα μαθητικό έντυπο, που παρακολουθεί την επικαιρότητα και εμπλουτίζεται με κείμενα που έχουν γραφτεί και  κατά την παραγωγή γραπτού λόγου.
  Στόχος με την έκδοση της εφημερίδας είναι να καλλιεργηθούν  στους μαθητές δεξιότητες σχετικά με την σύνταξη, την έκδοση, την προώθηση ενός  εντύπου και τη κοινωνικο-γλωσσική ανάπτυξη παραγωγής γραπτού λόγου.
  Οι μαθητές – δημοσιογράφοι με τη δική τους πένα, γράφουν για τις δράσεις του σχολείου τους, ποιήματα, ανέκδοτα, παροιμίες, έθιμα, προτάσεις για βιβλία, θέματα σχολικού εκφοβισμού.κ.α.
  Αρχικά προβληματίζονται για το όνομα που θα δώσουν στην εφημερίδα, ποιες στήλες θέλουν να περιλαμβάνει και τι θέματα θέλουν να δημοσιεύσουν. Συζητούν για τις ωραίες στιγμές της εφημερίδας (πλεονεκτήματα), όπως συνεργασία, το ομαδικό πνεύμα, την προβολή των ομαδικών δράσεων ,τα καθήκοντα στην σύνταξη της εφημερίδας. Επίσης διευκρινίζεται ότι όλοι μπορεί να είναι αρθρογράφοι, συντάκτες, σκιτσογράφοι και ότι μπορεί να συνεργάζονται ανά δύο ή και περισσότεροι στη σύνταξη των άρθρων. Στο τέλος αναστοχάζονται πάνω στη θεματολογία, στα άρθρα  και τα αξιολογούν .


  Μόλις είναι έτοιμη η εφημερίδα, οι μαθητές της συντακτικής ομάδας περνάνε από κάθε τάξη για να δείξουν την εφημερίδα τους στους μαθητές του σχολείου, πουλάνε έντυπα εφημερίδων, από τα οποία μέρος των χρημάτων θα διατεθούν στον κέντρο Διάσωσης Θαλάσσιων χελωνών ΄΄Αρχέλων΄΄ για την περίθαλψη της χελώνας καρέτας καρέτας και τους παρακινούν να διαβάσουν και να σχολιάσουν την εφημερίδα τους. Η εμπειρία της έκδοσης της σχολικής εφημερίδας ως σχολικής δράσης είναι σημαντική τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς που εμπλέκονται. Είναι μια σπουδαία προσπάθεια για ομαδική δουλειά, επικοινωνία, συνέργεια σε ένα κλίμα δημοκρατικό, αλληλέγγυο αλλά κυρίως ευχάριστο. Το σπουδαιότερο βέβαια είναι η ενεργή συμμετοχή των μαθητών.
 Θέλουμε να ελπίζουμε στην επιτυχία κάθε ανάλογης προσπάθειας μας.
Οι μαθητές της Β2 τάξης και η δασκάλα τους Παπακίτσου Παρασκευή







Δεν υπάρχουν σχόλια: