"Η γνήσια παιδεία αντιμάχεται την ισχυρή μας τάση να θεωρούμε ότι αυτό που είναι διαφορετικό από μας είναι κατώτερο" (Paulo Freire, παιδαγωγός - φιλόσοφος)

17 Νοεμβρίου 2023

Συμμετοχή του σχολείου μας στο 11ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων

 Το Δημοτικό Σχολείο Αστακού συμμετείχε εξ΄άποστάσεως  στο 11ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων, που διεξάγεται φέτος 18 με 28 Οκτωβρίου  και στα Εκπαιδευτικά του Προγράμματα που τελούν υπό την Αιγίδα: του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Έχει ετοιμάσει ένα πλούσιο πρόγραμμα με προβολές, εκθέσεις, masterclasses, εκδόσεις, αφιερώματα και ένα πλούσιο κατάλογο ταινιών και εργαστηρίων για την Εκπαιδευτική Κοινότητα. Μέρος του προγράμματος είναι  διαθέσιμο – τις μέρες του Φεστιβάλ-  σ’ όλη την Ελλάδα διαδικτυακά – σε προστατευμένο περιβάλλον – στο  www.chaniafilmfestival.com.
  Μέσα από ένα  πλούσιο κατάλογο ταινιών και εργαστηρίων για την Εκπαιδευτική Κοινότητα, δημιουργήσαμε την δική μας κινηματογραφική Λέσχη και παρακολουθήσαμε την ταινία: <<Ο Κιρίκου και η Μάγισσα >> για μαθητές της Α΄ ,Β΄ και Γ΄ δημοτικού.
  Αρχικά οι μαθητές έμαθαν τις Βασικές οδηγίες θέασης σε κινηματογράφο: έγκαιρη αγορά εισιτηρίου, προσέλευση στην ώρα προβολής, θέση που καθόμαστε, η ησυχία που πρέπει να κάνουμε και ότι δεν πρέπει να τρώμε κατά τη διάρκεια της προβολής για να απολαύσουμε την ταινία, σεβασμός στους διπλανούς μας και έλεγχος για σκουπίδια ή αν ξεχάσαμε κάτι κατά την αποχώρηση.
  Πριν τη θέαση της ταινίας παίξαμε παιχνίδια μαντέματα, κάναμε υποθέσεις για το περιεχόμενο της ταινίας: ποιος μπορεί να είναι ο τίτλος, τι μπορεί να περιέχει μια ταινία με αυτόν τον τίτλο, ποια ιστορία μπορεί να αφηγείται μία ταινία με αυτόν τον τίτλο, τι  πληροφορίες μας δίνει η αφίσα.
Συζητήσαμε για την έννοια του κινηματογράφου, ερευνήσαμε το ποσοστό το μαθητών που έχει πάει σινεμά, τα φεστιβάλ στην Ελλάδα και τις ταινίες που είδαν τον τελευταίο καιρό. Απάντησαν στην ερώτηση που τους αρέσει περισσότερο να βλέπουν ταινίες στις κινηματογραφικές αίθουσες ή στις οθόνες της τηλεόρασης, του Η/Υ και γιατί.
Μετά την θέαση στον πίνακα, με καταιγισμό ιδεών, με τις αυθόρμητες σκέψεις  και συναισθήματα τους καταγράψαμε λέξεις ή φράσεις που τους έμειναν από την ταινία. Τι τράβηξε την προσοχή τους, αν τους εξέπληξε κάτι, τι συνέβη στην ταινία που δεν το περίμεναν, για ποιο πράγμα μιλάει η ταινία ,όπου σε χαρτάκια την έγραψαν με λίγα λόγια και την διάβασαν. Ποιον ρόλο θα ήθελαν να έχουν στην ταινία και ποιον δε θα ήθελαν και αν θα ήθελαν να βγάλουν κάποιον ήρωα από την ταινία. Τι έκαναν και τι συναισθήματα τους δημιουργεί σε συγκεκριμένες σκηνές, αν θα έκαναν το ίδιο, αν θα άλλαζαν κάτι.
  Στη συνέχεια μέσα στην τάξη του το κάθε τμήμα οργάνωσε παιχνίδια με αφορμή το περιεχόμενο της ταινίας, εικαστικά, μουσικά, θεατρικοί αυτοσχεδιασμοί, κίνησης, δημιουργικής γραφής και άλλες μορφές έκφρασης.
  Τελικά, όταν ο κινηματογράφος χρησιμοποιείται στην εκπαίδευση, όταν ο σκοπός είναι εκπαιδευτικός, η εμπειρία μετατρέπεται σε γνώση, μόρφωση και πολιτισμός  για τους μαθητές.
                                                                         Οι μαθητές της Α΄1, Β΄2, Γ΄ τάξης
                                                                                     και οι Δάσκαλοί τους
                                                                                        Βρετανίδου Αμαλία
                                                                                         Ζερμίδου Νικολέτα
                                                                                            Καρφή Δώρα
                                                                                    Παπακίτσου Παρασκευή
                                                                                          Σαμαντάς Γεώργιος















Δεν υπάρχουν σχόλια: