"Η γνήσια παιδεία αντιμάχεται την ισχυρή μας τάση να θεωρούμε ότι αυτό που είναι διαφορετικό από μας είναι κατώτερο" (Paulo Freire, παιδαγωγός - φιλόσοφος)

10 Ιανουαρίου 2014

Επαγγελματικός προσανατολισμός μέσω συνεντεύξεων (μέρος 2)


Στα πλαίσια του προγράμματος με θέμα: «Επαγγελματικός προσανατολισμός μέσω συνεντεύξεων», οι μαθητές της ΣΤ2 μαζί με τον δάσκαλο τους Σαμαντά Γεώργιο και συμμετέχοντες δασκάλους Παπακίτσου Παρασκευή και Σούλα Βασίλειο, πραγματοποιούν συνεντεύξεις με επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον Αστακό. Έτσι οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν διαφορετικά επαγγέλματα, να έρθουν σε επαφή, και να συζητήσουν με επαγγελματίες Αστακιώτες και να καταλάβουν τις δυσκολίες και ευκολίες που παρουσιάζουν τα επαγγέλματα. Λοιπόν…, μολύβι, χαρτί και ξεκινάμε!

Παίρνοντας συνέντευξη από την Φιλόλογο του Γυμνασίου Αστακού κα Αγνή Τριάντη στην τάξη μας.
H κα Αγνή Τριάντη είναι καθήγητρια φιλολογίας. Σπούδασε τέσσερα χρόνια και κάνει αυτή τη δουλειά 20 χρόνια. Ήθελε από μικρή να γίνει φιλόλογος. Ήταν καλή στα θεωρητικά. Της άρεσε βέβαια και η Νομική, αλλά επέλεξε τη Φιλολογία. Δεν το μετάνιωσε, γιατί η δουλειά της είναι αναζωογονιτική και τη διατηρεί νέα. Της αρέσει πάρα πολύ, γιατί έχει να κάνει με παιδιά. Αγαπάει τα παιδιά. Φέτος δουλεύει 18 ώρες εβδομαδιαίως και πέρα από κάθε προετοιμασία για την επόμενη μέρα αρκετό χρόνο απαιτεί και η διόρθωση των γραπτών.
Γενικά είναι δύσκολη η δουλειά της και κλείνει η φωνή της πολλές φορές από τη συνεχόμενη διδασκαλία. Δεν νευριάζει εύκολα με τους μαθητές, αλλά έχει αρκετή υπομονή. Είναι αρκετά φιλική με τους μαθητές της.
Έχει δουλέψει σ΄ άλλες περιοχές, όπως Κέρκυρα και Αθήνα. Μάλιστα στην Αθήνα, στα Άνω Λιόσια, σ΄ ένα υποβαθμισμένο σχολείο, όπου υπήρχαν παιδιά φτωχά και από ξένες χώρες, ένα άτακτο παιδί, που είχε αποβληθεί, τους είχε σπάσει τ’ αυτοκίνητα.
Στο σχολείο παραδίδει: Αρχαία Ελληνικά, Νεοελληνική Γλώσσα, Ιστορία, Λογοτεχνία και Λατινικά. Το αγαπημένο της, όμως, είναι τα Αρχαία και μετά η Ιστορία. Mας καθησύχασε λεγοντάς μας, ότι τα Αρχαία είναι τελικά εύκολα και τα παιδιά τ’ αγαπάνε. Αν και οι μαθητές έρχονται μ’ ένα φόβο στο Γυμνάσιο για τ’ Αρχαία κι όμως είναι απλά και κατανοητά. Έχουν πολλές ομοιότητες με τη γλώσσα που μιλάμε.



Όταν κάποιος μαθητής δεν έχει καταλάβει το μάθημα τους το ξαναεξηγεί. Δεν είναι αυστηρή, αν κάποιος μαθητής ξεχάσει να διαβάσει μία, δύο φορές. Αν συμβεί παραπάνω τότε....... Αν κάποιος μαθητής δεν τη σέβεται ή κάνει φασαρία, προσπαθεί με το λόγο να τον επαναφέρει στην τάξη, να τον παρατηρήσει συμβουλεύοντας τον. Δεν τον βγάζει έξω από την τάξη ούτε τον αποβάλει. Συζητάει με τους άλλους συναδέλφους για θέματα που προκύπτουν στην τάξη, γιατί μαζί βρίσκουν λύση και συναποφασίζουν. Πιστεύει ότι διαφωνίες υπάρχουν, αλλά δεν μαλώνει εύκολα με τους συναδέλφους της. Παρακολουθεί σεμινάρια σχετικά με την δουλειά της.
Στην τάξη μας ένιωσε πολύ άνετα και ωραία. Μας συμπάθησε και γι’ αυτό θα’ θελε να μας έχει στο Γυμνάσιο. Μας συμβούλεψε να είμαστε πρώτα καλοί άνθρωποι, καλά παιδιά και μετά καλοί μαθητές, να διαβάζουμε για να καλυτερέψουμε τους εαυτούς μας. Μας ευχήθηκε υγεία, ότι επιθυμούμε και ότι θέλουμε να πραγματοποιηθεί και να κυνηγάμε τα όνειρα μας, όσο δύσκολα να’ ναι.
Την ευχαριστούμε θερμά για τις συμβουλές της και της ευχόμαστε και εμείς με τη σειρά μας, υγεία και ευτυχία στην προσωπική της ζωή. ΚΑΛΗ ΑΝΤΑΜΩΣΗ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.

Οι μαθητές της ΣΤ2 και ο Δάσκαλος τους.


Δεν υπάρχουν σχόλια: