"Η γνήσια παιδεία αντιμάχεται την ισχυρή μας τάση να θεωρούμε ότι αυτό που είναι διαφορετικό από μας είναι κατώτερο" (Paulo Freire, παιδαγωγός - φιλόσοφος, "Δέκα επιστολές προς εκείνους που τολμούν να διδάξουν").

17 Ιανουαρίου 2014

Επαγγελματικός προσανατολισμός μέσω συνεντεύξεων (μέρος 3).


Στα πλαίσια του προγράμματος με θέμα: «Επαγγελματικός προσανατολισμός μέσω συνεντεύξεων», οι μαθητές της ΣΤ2 μαζί με τον δάσκαλο τους Σαμαντά Γεώργιο και συμμετέχοντες δασκάλους Παπακίτσου Παρασκευή και Σούλα Βασίλειο, πραγματοποιούν συνεντεύξεις με επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον Αστακό. Έτσι οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν διαφορετικά επαγγέλματα, να έρθουν σε επαφή, και να συζητήσουν με επαγγελματίες Αστακιώτες και να καταλάβουν τις δυσκολίες και ευκολίες που παρουσιάζουν τα επαγγέλματα. Λοιπόν…, μολύβι, χαρτί και ξεκινάμε!
Ο κος Αποστόλης, ηχολήπτης στο επάγγελμα, πρόθυμα δέχτηκε να μας απαντήσει και να μας ενημερώσει για την πραγματικά ενδιαφέρουσα ειδικότητα του. Αρχικά μας εξήγησε ότι ο ηχολήπτης είναι εξειδικευμένος στη χρήση εξοπλισμού εγγραφής μίξης και αναπαραγωγής ήχου. Το πεδίο εφαρμογής του καλύπτει πολλούς καλλιτεχνικούς και επαγγελματικούς τομείς, όπως ηλεκτρονικής, της ακουστικής, της ψυχοακουστικής και της μουσικής. Επίσης επεξεργάζεται ψηφιακές ηχογραφήσεις (μοντάζ, μίξη, wastering…)
Το επάγγελμα του περιλαμβάνει τη δημιουργικές και πρακτικές όψεις του ήχου και της μουσικής. Ειδικότερα ασχολείται με τις τεχνικές εγκατάστασης των μικροφώνων και ρυθμίσεις της κονσόλας ηχοληψίας.
Στη συνέχεια μάθαμε για την μηχανική ήχου που είναι μια επιστήμη, που ασχολείται με τον ήχο ξεκινώντας από της μεθόδους μετατροπής του από ακουστική σε ηλεκτρική ενέργεια-ακουστικό σήμα, έως και την αντίστροφη διαδικασία.
Θεωρεί τον ηχολήπτη σαν έναν γιατρό με διαφορετικές ειδικότητες, άλλος είναι για το θέατρο, άλλος για τις συναυλίες, άλλος για τις εγκαταστάσεις.
Κορυφαία ειδικότητα γι’ αυτόν είναι ο μηχανικός ήχου, ο οποίος επιμελείται την ακουστική χώρου στα θέατρα. Οι αρχαίοι Έλληνες ήταν οι πρώτοι ηχολήπτες.
Οι μηχανικοί ήχου έχουν επινοήσει νέες τεχνολογίες, εξοπλισμό και τεχνικές, που βελτιώνουν την επιτυγχανόμενη απόδοση.





Ο ίδιος σπούδασε σε κρατική σχολή ηχοληψίας, παρακολούθησε σχολή ήχου και έχει master ηχοληψίας. Στα computer είναι αυτοδίδακτος. Στα δεκαπέντε του δούλεψε πρώτη φορά ως ηχολήπτης. Του άρεσε η μουσική από μικρός, του άρεσε να μαστορεύει γενικότερα και το ‘’πάντρεμα’’ αυτό τον οδήγησε να ασχοληθεί και με την ηχοληψία.
Έμαθε περιστασιακά διάφορα όργανα, όπως μπουζούκι, κιθάρα, ντραμς και πιάνο. Έχει δουλέψει ηχολήπτης σε γνωστούς Έλληνες καλλιτέχνες, ανάμεσά τους και η Τάμτα. Τώρα πια το κάνει για χόμπι, αφού ως χόμπι το ξεκίνησε. Για το χόμπι του, στο σπίτι αγόρασε μηχανήματα που κόστισαν 7.000-8.000 ευρώ περίπου, βέβαια τα μηχανήματα δε σταματούν εδώ…, όπως μας λέει. Κύρια εργαλεία στη δουλειά του είναι το αυτί, το μυαλό και μετά τα ηλεκτρονικά.
Πιστεύει ότι εικόνα και ήχος πρέπει να συνυπάρχουν. Δεν θα έκανε η εικόνα χωρίς τον ήχο ή και το αντίστροφο. Η εικόνα θέλει ήχο για να τον αναδείξεις. Ακόμη μας είπε: «ότι ακούς με το αυτί σου πρέπει να τ’ ακούσεις και από το ηχείο!»
Συνεργάζεται, με τον Νίκο Χολή, τον γνωστό μας προσωπικό φωτογράφο, ο οποίος έχει και αυτός με τη σειρά του μουσικές γνώσεις. Ενημερώνεται πάρα πολύ συχνά από το διαδίκτυο. Το πορτοφόλι του, όπως μας είπε χαρακτηριστικά ‘’έχει ματώσει’’ στο περίπτερο, αγοράζοντας περιοδικά , βιβλία σχετικά με των ηχοληψία. Κορυφαία δουλειά γι’αυτόν είναι η ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΗΧΟΛΗΨΙΑΣ στη Γερμανία που γίνεται μία φορά το χρόνο. Την έχει επισκεφτεί και αποκόμισε αρκετά στοιχεία για την δουλειά του.






Είχαμε την ευκαιρία να δούμε videos σχετικά με το:
α) Πως επηρεάζει η μουσική τον άνθρωπο,
β) πως επηρεάζει ο ηχολήπτης το αποτέλεσμα,
γ) πως τα μηχανήματα δεν κάνουν τον καλλιτέχνη,
δ) Κουβανούς μουσικούς χωρίς μηχανήματα και όργανα και τέλος,
ε) δοκιμάσαμε να γίνουμε συνθέτες με τη χρήση ενός Η/Υ.
Η εμπειρία ήταν ξεχωριστή, οι πληροφορίες και τα videos μοναδικά. Ως μικροί συνθέτες πλέον δε θα ξεχάσουμε την διάθεση και την όρεξη για την δουλειά του. Υποσχέθηκε να μας δείξει κι άλλες πτυχές του επαγγέλματος και μαζί να δημιουργήσουμε.
Τον ευχαριστούμε για την παρουσία του και τον περιμένουμε πάλι.

Οι μαθητές της ΣΤ2 τάξης
του Δημοτικού Σχολείου Αστακού
και ο Δάσκαλος τους
Γεώργιος Σαμαντάς.

Δεν υπάρχουν σχόλια: