"Η γνήσια παιδεία αντιμάχεται την ισχυρή μας τάση να θεωρούμε ότι αυτό που είναι διαφορετικό από μας είναι κατώτερο" (Paulo Freire, παιδαγωγός - φιλόσοφος, "Δέκα επιστολές προς εκείνους που τολμούν να διδάξουν").

21 Απριλίου 2012

Έκθεση δραστηριοτήτων Δημοτικού Σχολείου Αστακού Αιτωλοακαρνανίας μετά την επίσκεψη στη Νορβηγία

Διάρκεια επίσκεψης: από 27/3/2012 – 1/42012
Tίτλος προγράμματος: A green world  – be a part, not apart
Κωδικός 2011‐1‐GB1‐COM06‐10798 8
Συμμετέχοντες στη συνάντηση : 18 φιλοξενούμενοι μαθητές (5 από Αλιάνα – Ιταλία, 4 από Έλβα – Ιταλία, 5 από Ελλάδα, 4 από Ουαλία) κι οι μαθητές του Gjerstad Sκοle καθώς κι 8  φιλοξενούμενοι εκπαιδευτικοί κι οι εκπαιδευτικοί του Gjerstad Skole.
Ειδικότερα συμμετείχαν τα παρακάτω σχολεία:
Ysgol Ardal Gymunedol y Dderi, Lampeter  GB ‐ United Kingdom
Gjerstad skole, Gjerstad  NO ‐ Norway
Istituto Comp. G. Carducci, Porto Azzurro  IT ‐ Italy
Ist. Comp. Bartolomeo Sestini, Agliana  IT‐ Italy
Astakos Primary School, Etoloakarnania  GR‐Greece

Γλώσσα επικοινωνίας/εργασίας: Αγγλικά Συντονίστρια του προγράμματος: Ann Davies, Ysgol Ardal Gymunedol y Dderi, Lampeter   GB ‐ United Kingdom
Συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί από το Δημοτικό Σχολείο Αστακού  Αιτωλοακαρνανίας:
Χριστίνα Στράτου ΠΕ 06 (συντονίστρια του προγράμματος),
Χριστίνα Νικολάου ΠΕ 71 (μέλος της παιδαγωγικής ομάδας)
Συμμετείχαν 5 μαθήτριες της έκτης τάξης του σχολείου
Στόχοι συνάντησης:
Η προώθηση της ιδέας της κοινής ευρωπαϊκής πορείας. Οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να συναντήσουν και να γνωρίσουν παιδιά  από άλλες ευρωπαϊκές χώρες, να διαπιστώσουν ότι οι άλλοι δεν είναι τόσο διαφορετικοί απ’ αυτούς και να προωθηθεί τελικά η μεγαλύτερη ανοχή στη διαφορετικότητα, ο σεβασμός και η εκτίμηση για άλλους λαούς και πολιτισμούς.
Η καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης κι η επαφή των μαθητών με τον τρόπο που κάθε πολιτισμός βιώνει και πραγματώνει τη σχέση του με το φυσικό περιβάλλον μέσα στο οποίο ζει.
Ειδικοί στόχοι:
Η καλλιέργεια της τροφής μας στο σχολείο, η δημιουργία κι η διατήρηση του σχολικού κήπου, η κατανάλωση φρούτων κι λαχανικών στην καντίνα, το κυλικείο και το εστιατόριο του σχολείου, η ανταλλαγή σπόρων και φυτών ανάμεσα στις χώρες, η επαφή των παιδιών με τους τρόπους καλλιέργειας.
Μέσα  – δραστηριότητες:
  • Φιλοξενία όλων των μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα σε οικογένειες Νορβηγών μαθητών, έτσι ώστε να αποκτήσουν διαφορετικές εμπειρίες τρόπου ζωής και νοοτροπίας (διαπολιτισμική επαφή – καλλιέργεια διαπροσωπικών σχέσεων)
  • Επίσκεψη και περιήγηση στο δάσος, παιχνίδια στο δάσος, δημιουργία φωλιών και καταφυγίων για μικρά ζώα, παρατήρηση και γνωριμία με τα δέντρα και τα φυτά της περιοχής.
  • Συμμετοχή σε  δραστηριότητες (felting, ξυλογλυπτική, μαγείρεμα τοπικής συνταγής) στο Gjerstad Skole από τους φιλοξενούμενους μαθητές για να γνωρίσουν τοπικές τεχνικές και γεύσεις.
  • Επίσκεψη στην εκκλησία και σε εργοστάσιο κατασκευής μηχανημάτων εκχιονισμού.
  • Ξενάγηση στους χώρους του σχολείου σε μαθητές και εκαπιδευτικούς
  • Συζήτηση ανάμεσα στους συμμετέχοντες για την καλύτερη γνωριμία τους.
  • 20 λεπτες παρουσιάσεις της κάθε χώρας από τους φιλοξενούμενους μαθητές στις τάξεις.
  • Παρουσίαση επιτραπέζιου παιχνιδιού σχετικά με το περιβάλλον που δημιουργησε κάθε χώρα πριν τη μετακίνηση.
  • Ζωγραφική σε ομάδες για τη δημιουργία ημερολογίου για το 2013.
  • Συνάντηση των συμμετεχόντων συντονιστών και εκπαιδευτικών με το διευθυντή του σχολείου για ενημέρωση και συζήτηση για τη λειτουργία της τοπικής σχολικής μονάδας.
  • Συνάντηση των εκπαιδευτικών με το δήμαρχο της πόλης.
  • Συνάντηση συντονιστών κι εκπαιδευτικών για να αποφασίσουν τις δράσεις στα συμμετέχοντα σχολεία για τους επόμενους έξι μήνες και τι θα παρουσιαστεί στην επόμενη συνάντηση, ορισμός επόμενης συνάντησης τον Οκτώβριο 2012 στην Ουαλία
Τελικό προϊόν από τους μαθητές:
  1. Ζωγραφιές για το ημερολόγιο του 2013
  2. Συζήτηση κι απόφαση δημιουργίας «Διεθνούς Εφημερίδας» και ορισμό πρακτικών ζητημάτων (ημερομηνία δημοσίευσης, υλικό, θέμα, τρόπος επικοινωνίας κατα τη δημιουργία)
Τρόπος παρουσίασης/διάδοσης των αποτελεσμάτων της μετακίνησης:
  1. Σύνταξη έκθεσης/αναφοράς
  2. Ενημέρωση/ παρουσίαση στο σύλλογο διδασκόντων του σχολείου
  3. Δημιουργία έκθεσης με φωτογραφικό και άλλο υλικό (εντυπώσεις συμμετεχουσών μαθητριών) στο χώρο του σχολείου για ενημέρωση του συνόλου των μαθητών του σχολείου
  4. Ανάρτηση άρθρου και φωτογραφικού υλικού στο blog του Δημοτικού Σχολείου Αστακού
  5. Ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων για τη συνάντηση
  6. Ανάρτηση υλικού στο blog του προγράμματος, agreenworldbeapart.blogspot.com  
Γενικά σχόλια:
Η συνάντηση στο Γέρσταντ ήταν ουσιαστικά η πρώτη συνάντηση μετα τη συνάντηση γνωριμίας και συντονισμού που είχε γίνει στην Έλβα της Ιταλίας τον Οκτώβριο του 2011. Οι συντονιστές αξιολόγησαν την πορεία των εργασιών, και την πραγματοποίηση των στόχων που είχαν τεθεί στην πρώτη συνάντηση. Πήραν αποφάσεις σχετικά με τη βελτίωση της επικοινωνίας των σχολείων και τη διάχυση των αποτελεσμάτων στις σχολικές τους μονάδες. Έθεσαν νέους στόχους μέχρι την επόμενη συνάντηση κι όρισαν προθεσμίες. Οι μαθητές φάνηκαν πολύ πιο εξοικειωμένοι με την έννοια της συνεργασίας και της επαφής με άλλους πολιτισμούς και απόκτησαν περισσότερα κίνητρα αφού κατανόησαν σε μεγαλύτερο βαθμό το κοινό σχέδιο πάνω στο οποίο εργαζόμαστε. Περιμένουμε ότι κατά την επόμενη συνάντηση στην Ουαλία τον Οκτώβριο του 2012 η εμπλοκή των παιδιών θα είναι ακόμα πιο ουσιαστική παρόλο το νεαρό της ηλικίας τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: