Για τα κενά και τα βιβλία :
«Ήταν η δυσκολότερη χρονιά από πλευράς συνθηκών με το καλύτερο αποτέλεσμα».
«Επιτέλους, χθες, στις ειδήσεις δεν ήταν κεντρικό θέμα, ότι άνοιξαν τα σχολεία».
Όταν αναλάβαμε πέρυσι το Νοέμβριο, τα σχολεία λειτουργούσαν με 8.000 κενά – και είχαν προσληφθεί και όλοι οι αναπληρωτές. Τότε ανακοινώσαμε ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης όλης της λειτουργίας των σχολείων. Στην πορεία, μάς βρήκαν πιο δύσκολες καταστάσεις - η μείωση των προσλήψεων στο μισό και τρεις φορές πάνω συνταξιοδοτήσεις. Κάποια κόμματα αναφέρθηκαν επισήμως σε 20.000 κενά, οι συνδικαλιστές – μεμονωμένοι βεβαίως - μίλησαν για 20.000 κενά. Τα δεδομένα που έλεγαν ήταν πραγματικά.
Όλη η δουλειά που έγινε ένα χρόνο - η αλλαγή του νόμου, της λειτουργίας των διευθύνσεων και των σχολείων, η επιστροφή 5.000 εκπαιδευτικών από τα γραφεία στα σχολεία, η σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, η δυνατότητα για τους εκπαιδευτικούς να πάνε από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια – μια σειρά αλλαγές που έγιναν με πολύ μεγάλη συμμετοχή των εκπαιδευτικών – γιατί οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί θέλησαν να λειτουργήσουν τα σχολεία- είχε αυτό το αποτέλεσμα. Ήταν η δυσκολότερη χρονιά από πλευράς συνθηκών με το καλύτερο αποτέλεσμα.
Πέρυσι το Δεκέμβρη είχε πάει το 53% των βιβλίων στα σχολεία. Φέτος έχει πάει ήδη το 92% και λείπει ένα μικρό ποσοστό (τεύχη που δεν θα χρειαστούν πριν τα Χριστούγεννα), γιατί είχαμε την απεργία των φορτηγών μέσα στο καλοκαίρι.
Την πρώτη ημέρα έγινε δήλωση συνδικαλιστικού στελέχους - σε μια χώρα με 15.500 χιλιάδες σχολεία και 200.000 τμήματα - ότι υπάρχει ένα τμήμα στον Έβρο με 37 παιδιά. Αμέσως παρενέβην για να δω τι συμβαίνει και η εξήγηση ήταν πολύ συγκεκριμένη. Σ΄ ένα σχολείο οι εγγραφές των παιδιών Ρομά δεν είχαν ολοκληρωθεί και δεν είχε γίνει το τμήμα.
Βεβαίως τα συνδικαλιστικά όργανα είναι για να κάνουν την κριτική τους - και παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο με την κριτική και την παρουσία τους - αλλά να μην υπάρχει μια γενναιοψυχία στο να δουλέψουμε μαζί σε μια δύσκολη χρονιά, για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τα θέματα;
Από τα 2.500 κενά που υπάρχουν, τα 1500 είναι σε 70 ειδικότητες και 1000 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Ανακοινώσαμε και 4.200 εκπαιδευτικούς ως πλεόνασμα - αυτό δεν το είπε κανένας – που σημαίνει ότι σχολεία και διευθύνσεις έχουν περισσότερους εκπαιδευτικούς, σε συγκεκριμένες ειδικότητες, από αυτούς που χρειάζονται.
Θέλω από την επόμενη χρονιά να μην υπάρχει ως είδηση ότι άνοιξαν τα σχολεία.
Θα ήθελα μια γενναιότητα, να αναγνωρίζουμε τα προβλήματα και να κάνουμε κριτική, να λέμε όμως και έναν καλό λόγο όταν τα πράγματα πάνε καλά. Βεβαίως, είναι η πιο δύσκολη χρονιά για τον κάθε εκπαιδευτικό χωριστά, γιατί είναι μεγάλη η μείωση του εισοδήματος.
Ο Έλληνας εκπαιδευτικός είναι η βάση της αλλαγής της κοινωνίας.
Σχετικά με τις λειτουργικές δαπάνες :
«Το Σεπτέμβριο θα πάνε χρήματα σε όλες τις σχολικές επιτροπές»
Υπήρξε συμφωνία των Υπουργείων Οικονομικών και Εσωτερικών - με τη δική μας παρέμβαση – και τώρα το Σεπτέμβριο θα πάνε σε όλες τις σχολικές επιτροπές, μέσω των δήμων, επιπλέον χρήματα για το πετρέλαιο και για τις άμεσες ανάγκες.
Σχετικά με τις αλλαγές στην Παιδεία:
«Φέτος τα παιδιά στο Λύκειο θα έχουν την υποστήριξη της διδασκαλίας από το διαδίκτυο. Στόχος για τη Β’ και Γ΄ Λυκείου είναι ο μαθητής να μην χρειάζεται ούτε φροντιστήριο, ούτε βοήθεια».
«Μέσα στο γυμνάσιο ο μαθητής να μπορεί να πάρει πιστοποίηση για την ξένη γλώσσα και την πληροφορική».
Ανάπτυξη δεν γίνεται με νόμους, ανάπτυξη γίνεται με Παιδεία. Θα δώσουμε και δίνουμε στην Παιδεία, σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, ό,τι είναι δυνατόν. Σε όλους τους τομείς, δεν γίνεται να λες μεγάλα λόγια και να κάνεις μεγάλους νόμους, όταν δεν μπορούν να υλοποιηθούν. Πρέπει να δημιουργείς τον καμβά πάνω στον οποίο θα χτίζεις.
Η Παιδεία είναι ένας τεράστιος χώρος. ‘Έγινε σοβαρή δουλειά υποδομής στα σχολεία με τις διαρθρωτικές αλλαγές που κάναμε, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Από του χρόνου η Α’ Λυκείου θα έχει καινούργιο πρόγραμμα. Τα παιδιά που θα πάνε του χρόνου στην Α’ Λυκείου, θα φοιτήσουν σε μια Β΄ και Γ΄ Λυκείου τελείως διαφορετική, με πολύ λίγα μαθήματα. Θα έχουν τέσσερα υποχρεωτικά μαθήματα, στα οποία θα κάνουν διπλάσιο αριθμό ωρών στο σχολείο. Θα έχουν λίγα μαθήματα επιλογής, στα οποία θα δουλεύουν με εργασίες, όπως και στα βασικά μαθήματα. Θα αλλάξει ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών. Θα υπάρχουν εξετάσεις εσωτερικές στο σχολείο. Ο βαθμός θα συνδέεται με τα πανεπιστήμια, που θα ορίζουν τα μαθήματα -που απαιτούνται για την εισαγωγή- και τη στάθμιση της βαθμολογίας. Αυτό όμως σημαίνει αλλαγή και στα Πανεπιστήμια. Ο Οκτώβριος είναι ο μήνας που συζητάμε για τις αλλαγές στα Πανεπιστήμια και στα Τεχνολογικά Ιδρύματα της χώρας.
Το Λύκειο δεν θα αλλάξει για να αλλάξουν οι εξετάσεις. Γι αυτό και τη συζήτηση για το Λύκειο θα την κάνουμε χωριστά. Το Λύκειο θα είναι μια αυτόνομη μονάδα, όπου το παιδί ως πολίτης θα πρέπει να συμπληρώνει τη γνώση του.
Φέτος έχουμε ανακοινώσει αναδιάρθρωση όλης της ύλης - μικρότερη ύλη περισσότερος χρόνος. Στα 800 ολοήμερα σχολεία, όπου φοιτούν το 1/3 των παιδιών, δίνουμε ειδικό βάρος στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Εισάγεται ο θεσμός της Φιλαναγνωσίας, περισσότερες ώρες Ελληνικά με λιγότερη ύλη - γιατί είναι πολύ σοβαρό το θέμα της Γλώσσας.
Βάζουμε ξένη γλώσσα και μαθηματικά από την Α΄ Δημοτικού. Στόχος είναι το παιδί να ξεκινάει την ξένη γλώσσα και την πληροφορική - με παιχνίδι στην αρχή - με τρόπο ώστε μέσα στο Γυμνάσιο να πάρει το πιστοποιητικό από το ελληνικό κράτος και να μην χρειάζεται να πάει φροντιστήριο.
Με τα 800 ολοήμερα σχολεία δημιουργούνται και 2.000 θέσεις εργασίας, σε επαγγέλματα που απόφοιτοι Πανεπιστημιακών Σχολών δεν μπορούσαν να βρουν δουλειά.
Αρχίζει και το «Ψηφιακό Σχολείο» από το Σεπτέμβριο. Στο Δημοτικό θα πάνε φορητά εργαστήρια με υπολογιστές, που θα μπαίνουν στις τάξεις για να γίνεται το μάθημα.
Μπαίνουν διαδραστικοί πίνακες στη Β’ Γυμνασίου.
Όλα τα μαθήματα της Ε’ και ΣΤ΄ Δημοτικού, όλου του Γυμνασίου και του Λυκείου, θα είναι στο διαδίκτυο και εάν το παιδί μπει για παράδειγμα στο μάθημα της Φυσικής θα μπορεί να κάνει μόνο του το πείραμα από το σπίτι.
Τα παιδιά στο Λύκειο θα έχουν την υποστήριξη της διδασκαλίας από το διαδίκτυο. θα μπορεί, από φέτος, ένα παιδί που θέλει να δώσει Μαθηματικά να μπαίνει στο κομπιούτερ του, να βλέπει όλη τη διδασκαλία, να βλέπει καθηγητή να διδάσκει, να γίνονται ερωτήσεις. Αλλάζουν τα πάντα. Είναι ουσιαστική βοήθεια φέτος για τα παιδιά της Β΄ και Γ΄ Λυκείου, είναι από τα πράγματα που οραματιστήκαμε με τον Πρωθυπουργό από την πρώτη στιγμή.
Στόχος για τη Β’ και Γ΄ Λυκείου είναι ο μαθητής να μην χρειάζεται ούτε φροντιστήριο, ούτε βοήθεια. Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο να κάνουν φροντιστήριο τα παιδιά του δημοτικού και οι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο. Αυτό σημαίνει ότι εκτός από το σύστημα πρέπει και εμείς να αλλάξουμε ως νοοτροπία.
Το «Ψηφιακό Σχολείο» αλλάζει πάρα πολλά πράγματα. Υπάρχει ένα ερώτημα που μπαίνει συχνά από τους δημοσιογράφους για τα προβλήματα υποδομών. Θα αφήσουμε μια γενιά παιδιών πίσω, θεωρώντας ότι πρέπει να κάνουμε πρώτα το τέλειο σχολείο και μετά να βάλουμε τον υπολογιστή; Εμείς θέλουμε αυτή η γενιά, να είναι μια γενιά που θα έχει στα χέρια της όλα αυτά που χρειάζεται για να ανταγωνιστεί σε παγκόσμιο επίπεδο. Είμαστε 25οι στους 27 στη σχέση του σχολείου με την ψηφιακή εποχή.
Για τους φορητούς υπολογιστές που είχαν δοθεί στους μαθητές της Α’ Γυμνασίου η ΕΕ μας ζητάει τα λεφτά πίσω, διότι δόθηκαν χωρίς να υπάρχει ψηφιακό περιεχόμενο, χωρίς να υπάρχει μάθημα και εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Πήραν τα παιδιά τους υπολογιστές στο σπίτι και παίζανε!
Σχετικά με τις μετεγγραφές φοιτητών, τη σίτιση και τη στέγαση :
«Οι αιτήσεις για μετεγγραφές θα γίνουν ηλεκτρονικά. Οι φοιτητές που θέλουν μετεγγραφή για Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα συμπληρώνουν αίτηση για ομοειδείς Σχολές και θα κατατάσσονται σε βάση τα μόριά τους»
Τα παιδιά που θα κάνουν φέτος αίτηση για μετεγγραφή στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, θα συμπληρώνουν αίτηση για ομοειδείς σχολές και μετά θα κατατάσσονται με βάση τα μόριά τους. Μέχρι τώρα είχαμε υπερπληθώρα σε κάποιες Σχολές και δεν μπορούσαν να γίνουν μαθήματα.
Οι φοιτητές φέτος δεν θα πάνε στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ να κάνουν την αίτηση για μετεγγραφή. Όλα θα γίνουν ηλεκτρονικά, θα συμπληρώνουν την αίτηση από το σπίτι τους, όπου θα καταγράφουν όλα τα δικαιολογητικά που τους επιτρέπουν να κάνουν μετεγγραφή. Εμείς θα δεχτούμε ότι λένε αλήθεια, θα γίνει αυτόματα η μετεγγραφή και μετά θα γίνει ο έλεγχος και εάν διαπιστωθούν πλασματικά ή ψεύτικα στοιχεία ο φοιτητής δεν θα έχει δικαίωμα εγγραφής σε καμία Σχολή.
Είναι η πρώτη χρονιά φέτος που οι φοιτητές μπαίνουν στο διαδίκτυο και παραγγέλνουν τα συγγράμματά τους και παρακολουθούμε και εμείς τον αριθμό των συγγραμμάτων που κινούνται.
Φέτος, το Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας έκανε εκκαθάριση μητρώων. Διέθεσε χιλιάδες δωμάτια, από φοιτητές που τα κρατούσαν 10 -15 χρόνια. Σε όλα σχεδόν τα Πανεπιστήμια της χώρας υπάρχει η δυνατότητα σίτισης με το κουπόνι που παίρνει ο φοιτητής και υπάρχει και ένα φοιτητικό επίδομα, υπό προϋποθέσεις, για τη στέγαση. Είναι μια ανακούφιση σε οικογένειες που έχουν ιδιαίτερο πρόβλημα.
Σχετικά με την πληρωμή δεδουλευμένων σε ωρομίσθιους και αναπληρωτές:
«Έχουν πληρωθεί όλοι οι ωρομίσθιοι και αναπληρωτές».
Οι ωρομίσθιοι και αναπληρωτές έχουν πληρωθεί όλοι. Και από την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, που έγινε πέρσι έχουν πληρωθεί όλοι. Υπάρχει πρόβλημα με την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη του 2008 και 2009, όπως και με έναν αριθμό διδασκόντων σε ευρωπαϊκά προγράμματα, γιατί έγιναν τα προγράμματα και πήραν αυτούς τους ανθρώπους χωρίς να υπάρχουν προβλέψεις και πιστώσεις και χωρίς να υπάρχει καμία νομική δέσμευση. Εξαντλείται κάθε προσπάθεια για να λυθεί το θέμα.
Για τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα:
«Στόχος μας τα 25 παιδιά ανά τμήμα. Δεν υπάρχει ούτε ένα τμήμα με πάνω από 30 παιδιά».
Ο νόμος λέει μέχρι 30 παιδιά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και 25 στην Πρωτοβάθμια. Στόχος μας είναι 25 παιδιά ανά τμήμα. Εκεί που υπάρχει θέμα χώρου ή άλλου είδους ζητήματα πάμε από τα 25 παιδιά στο συν 10% Σύμφωνα με στοιχεία από τους περιφερειακούς Διευθυντές δεν υπάρχει ούτε ένα τμήμα πάνω από 30 παιδιά και μόνο ένα ποσοστό 7% των τμημάτων φτάνει στα 27-28 παιδιά.
Για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης:
«ΣΔΕ και ΚΠΕ θα λειτουργήσουν κανονικά. Έχουν υπογραφεί ήδη οι αποσπάσεις».
Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας θα ανοίξουν κανονικά. Χθες υπεγράφησαν οι αποσπάσεις για τα ΣΔΕ. Για τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – έπρεπε πρώτα να λειτουργήσουν τα σχολεία και μετά να γίνουν οι αποσπάσεις – ο συνολικός αριθμός των οποίων θα δοθεί την Τετάρτη.
Σχετικά με το συντονισμό της κυβέρνησης:
«Συντονιστής της κυβέρνησης είναι ο Πρωθυπουργός»
Συντονιστής στην κυβέρνηση είναι ο Πρωθυπουργός. Ο Πρωθυπουργός είναι υπεύθυνος για όλη τη λειτουργία. Υπάρχει ένα επιτελείο που κάνει ένα σχεδιασμό πάρα πολύ σωστά, το πώς λειτουργεί η κυβέρνηση και πώς οι Υπουργοί μπορούν να κάνουν και κοινές δράσεις και να έχουν προγραμματισμό, αλλά το συντονισμό τον κάνει πάντοτε ο Πρωθυπουργός.
«Ήταν η δυσκολότερη χρονιά από πλευράς συνθηκών με το καλύτερο αποτέλεσμα».
«Επιτέλους, χθες, στις ειδήσεις δεν ήταν κεντρικό θέμα, ότι άνοιξαν τα σχολεία».
Όταν αναλάβαμε πέρυσι το Νοέμβριο, τα σχολεία λειτουργούσαν με 8.000 κενά – και είχαν προσληφθεί και όλοι οι αναπληρωτές. Τότε ανακοινώσαμε ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης όλης της λειτουργίας των σχολείων. Στην πορεία, μάς βρήκαν πιο δύσκολες καταστάσεις - η μείωση των προσλήψεων στο μισό και τρεις φορές πάνω συνταξιοδοτήσεις. Κάποια κόμματα αναφέρθηκαν επισήμως σε 20.000 κενά, οι συνδικαλιστές – μεμονωμένοι βεβαίως - μίλησαν για 20.000 κενά. Τα δεδομένα που έλεγαν ήταν πραγματικά.
Όλη η δουλειά που έγινε ένα χρόνο - η αλλαγή του νόμου, της λειτουργίας των διευθύνσεων και των σχολείων, η επιστροφή 5.000 εκπαιδευτικών από τα γραφεία στα σχολεία, η σωστή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, η δυνατότητα για τους εκπαιδευτικούς να πάνε από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια – μια σειρά αλλαγές που έγιναν με πολύ μεγάλη συμμετοχή των εκπαιδευτικών – γιατί οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί θέλησαν να λειτουργήσουν τα σχολεία- είχε αυτό το αποτέλεσμα. Ήταν η δυσκολότερη χρονιά από πλευράς συνθηκών με το καλύτερο αποτέλεσμα.
Πέρυσι το Δεκέμβρη είχε πάει το 53% των βιβλίων στα σχολεία. Φέτος έχει πάει ήδη το 92% και λείπει ένα μικρό ποσοστό (τεύχη που δεν θα χρειαστούν πριν τα Χριστούγεννα), γιατί είχαμε την απεργία των φορτηγών μέσα στο καλοκαίρι.
Την πρώτη ημέρα έγινε δήλωση συνδικαλιστικού στελέχους - σε μια χώρα με 15.500 χιλιάδες σχολεία και 200.000 τμήματα - ότι υπάρχει ένα τμήμα στον Έβρο με 37 παιδιά. Αμέσως παρενέβην για να δω τι συμβαίνει και η εξήγηση ήταν πολύ συγκεκριμένη. Σ΄ ένα σχολείο οι εγγραφές των παιδιών Ρομά δεν είχαν ολοκληρωθεί και δεν είχε γίνει το τμήμα.
Βεβαίως τα συνδικαλιστικά όργανα είναι για να κάνουν την κριτική τους - και παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο με την κριτική και την παρουσία τους - αλλά να μην υπάρχει μια γενναιοψυχία στο να δουλέψουμε μαζί σε μια δύσκολη χρονιά, για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τα θέματα;
Από τα 2.500 κενά που υπάρχουν, τα 1500 είναι σε 70 ειδικότητες και 1000 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Ανακοινώσαμε και 4.200 εκπαιδευτικούς ως πλεόνασμα - αυτό δεν το είπε κανένας – που σημαίνει ότι σχολεία και διευθύνσεις έχουν περισσότερους εκπαιδευτικούς, σε συγκεκριμένες ειδικότητες, από αυτούς που χρειάζονται.
Θέλω από την επόμενη χρονιά να μην υπάρχει ως είδηση ότι άνοιξαν τα σχολεία.
Θα ήθελα μια γενναιότητα, να αναγνωρίζουμε τα προβλήματα και να κάνουμε κριτική, να λέμε όμως και έναν καλό λόγο όταν τα πράγματα πάνε καλά. Βεβαίως, είναι η πιο δύσκολη χρονιά για τον κάθε εκπαιδευτικό χωριστά, γιατί είναι μεγάλη η μείωση του εισοδήματος.
Ο Έλληνας εκπαιδευτικός είναι η βάση της αλλαγής της κοινωνίας.
Σχετικά με τις λειτουργικές δαπάνες :
«Το Σεπτέμβριο θα πάνε χρήματα σε όλες τις σχολικές επιτροπές»
Υπήρξε συμφωνία των Υπουργείων Οικονομικών και Εσωτερικών - με τη δική μας παρέμβαση – και τώρα το Σεπτέμβριο θα πάνε σε όλες τις σχολικές επιτροπές, μέσω των δήμων, επιπλέον χρήματα για το πετρέλαιο και για τις άμεσες ανάγκες.
Σχετικά με τις αλλαγές στην Παιδεία:
«Φέτος τα παιδιά στο Λύκειο θα έχουν την υποστήριξη της διδασκαλίας από το διαδίκτυο. Στόχος για τη Β’ και Γ΄ Λυκείου είναι ο μαθητής να μην χρειάζεται ούτε φροντιστήριο, ούτε βοήθεια».
«Μέσα στο γυμνάσιο ο μαθητής να μπορεί να πάρει πιστοποίηση για την ξένη γλώσσα και την πληροφορική».
Ανάπτυξη δεν γίνεται με νόμους, ανάπτυξη γίνεται με Παιδεία. Θα δώσουμε και δίνουμε στην Παιδεία, σε αυτή τη δύσκολη περίοδο, ό,τι είναι δυνατόν. Σε όλους τους τομείς, δεν γίνεται να λες μεγάλα λόγια και να κάνεις μεγάλους νόμους, όταν δεν μπορούν να υλοποιηθούν. Πρέπει να δημιουργείς τον καμβά πάνω στον οποίο θα χτίζεις.
Η Παιδεία είναι ένας τεράστιος χώρος. ‘Έγινε σοβαρή δουλειά υποδομής στα σχολεία με τις διαρθρωτικές αλλαγές που κάναμε, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Από του χρόνου η Α’ Λυκείου θα έχει καινούργιο πρόγραμμα. Τα παιδιά που θα πάνε του χρόνου στην Α’ Λυκείου, θα φοιτήσουν σε μια Β΄ και Γ΄ Λυκείου τελείως διαφορετική, με πολύ λίγα μαθήματα. Θα έχουν τέσσερα υποχρεωτικά μαθήματα, στα οποία θα κάνουν διπλάσιο αριθμό ωρών στο σχολείο. Θα έχουν λίγα μαθήματα επιλογής, στα οποία θα δουλεύουν με εργασίες, όπως και στα βασικά μαθήματα. Θα αλλάξει ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών. Θα υπάρχουν εξετάσεις εσωτερικές στο σχολείο. Ο βαθμός θα συνδέεται με τα πανεπιστήμια, που θα ορίζουν τα μαθήματα -που απαιτούνται για την εισαγωγή- και τη στάθμιση της βαθμολογίας. Αυτό όμως σημαίνει αλλαγή και στα Πανεπιστήμια. Ο Οκτώβριος είναι ο μήνας που συζητάμε για τις αλλαγές στα Πανεπιστήμια και στα Τεχνολογικά Ιδρύματα της χώρας.
Το Λύκειο δεν θα αλλάξει για να αλλάξουν οι εξετάσεις. Γι αυτό και τη συζήτηση για το Λύκειο θα την κάνουμε χωριστά. Το Λύκειο θα είναι μια αυτόνομη μονάδα, όπου το παιδί ως πολίτης θα πρέπει να συμπληρώνει τη γνώση του.
Φέτος έχουμε ανακοινώσει αναδιάρθρωση όλης της ύλης - μικρότερη ύλη περισσότερος χρόνος. Στα 800 ολοήμερα σχολεία, όπου φοιτούν το 1/3 των παιδιών, δίνουμε ειδικό βάρος στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Εισάγεται ο θεσμός της Φιλαναγνωσίας, περισσότερες ώρες Ελληνικά με λιγότερη ύλη - γιατί είναι πολύ σοβαρό το θέμα της Γλώσσας.
Βάζουμε ξένη γλώσσα και μαθηματικά από την Α΄ Δημοτικού. Στόχος είναι το παιδί να ξεκινάει την ξένη γλώσσα και την πληροφορική - με παιχνίδι στην αρχή - με τρόπο ώστε μέσα στο Γυμνάσιο να πάρει το πιστοποιητικό από το ελληνικό κράτος και να μην χρειάζεται να πάει φροντιστήριο.
Με τα 800 ολοήμερα σχολεία δημιουργούνται και 2.000 θέσεις εργασίας, σε επαγγέλματα που απόφοιτοι Πανεπιστημιακών Σχολών δεν μπορούσαν να βρουν δουλειά.
Αρχίζει και το «Ψηφιακό Σχολείο» από το Σεπτέμβριο. Στο Δημοτικό θα πάνε φορητά εργαστήρια με υπολογιστές, που θα μπαίνουν στις τάξεις για να γίνεται το μάθημα.
Μπαίνουν διαδραστικοί πίνακες στη Β’ Γυμνασίου.
Όλα τα μαθήματα της Ε’ και ΣΤ΄ Δημοτικού, όλου του Γυμνασίου και του Λυκείου, θα είναι στο διαδίκτυο και εάν το παιδί μπει για παράδειγμα στο μάθημα της Φυσικής θα μπορεί να κάνει μόνο του το πείραμα από το σπίτι.
Τα παιδιά στο Λύκειο θα έχουν την υποστήριξη της διδασκαλίας από το διαδίκτυο. θα μπορεί, από φέτος, ένα παιδί που θέλει να δώσει Μαθηματικά να μπαίνει στο κομπιούτερ του, να βλέπει όλη τη διδασκαλία, να βλέπει καθηγητή να διδάσκει, να γίνονται ερωτήσεις. Αλλάζουν τα πάντα. Είναι ουσιαστική βοήθεια φέτος για τα παιδιά της Β΄ και Γ΄ Λυκείου, είναι από τα πράγματα που οραματιστήκαμε με τον Πρωθυπουργό από την πρώτη στιγμή.
Στόχος για τη Β’ και Γ΄ Λυκείου είναι ο μαθητής να μην χρειάζεται ούτε φροντιστήριο, ούτε βοήθεια. Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο να κάνουν φροντιστήριο τα παιδιά του δημοτικού και οι φοιτητές στο Πανεπιστήμιο. Αυτό σημαίνει ότι εκτός από το σύστημα πρέπει και εμείς να αλλάξουμε ως νοοτροπία.
Το «Ψηφιακό Σχολείο» αλλάζει πάρα πολλά πράγματα. Υπάρχει ένα ερώτημα που μπαίνει συχνά από τους δημοσιογράφους για τα προβλήματα υποδομών. Θα αφήσουμε μια γενιά παιδιών πίσω, θεωρώντας ότι πρέπει να κάνουμε πρώτα το τέλειο σχολείο και μετά να βάλουμε τον υπολογιστή; Εμείς θέλουμε αυτή η γενιά, να είναι μια γενιά που θα έχει στα χέρια της όλα αυτά που χρειάζεται για να ανταγωνιστεί σε παγκόσμιο επίπεδο. Είμαστε 25οι στους 27 στη σχέση του σχολείου με την ψηφιακή εποχή.
Για τους φορητούς υπολογιστές που είχαν δοθεί στους μαθητές της Α’ Γυμνασίου η ΕΕ μας ζητάει τα λεφτά πίσω, διότι δόθηκαν χωρίς να υπάρχει ψηφιακό περιεχόμενο, χωρίς να υπάρχει μάθημα και εκπαίδευση των εκπαιδευτικών. Πήραν τα παιδιά τους υπολογιστές στο σπίτι και παίζανε!
Σχετικά με τις μετεγγραφές φοιτητών, τη σίτιση και τη στέγαση :
«Οι αιτήσεις για μετεγγραφές θα γίνουν ηλεκτρονικά. Οι φοιτητές που θέλουν μετεγγραφή για Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα συμπληρώνουν αίτηση για ομοειδείς Σχολές και θα κατατάσσονται σε βάση τα μόριά τους»
Τα παιδιά που θα κάνουν φέτος αίτηση για μετεγγραφή στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, θα συμπληρώνουν αίτηση για ομοειδείς σχολές και μετά θα κατατάσσονται με βάση τα μόριά τους. Μέχρι τώρα είχαμε υπερπληθώρα σε κάποιες Σχολές και δεν μπορούσαν να γίνουν μαθήματα.
Οι φοιτητές φέτος δεν θα πάνε στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ να κάνουν την αίτηση για μετεγγραφή. Όλα θα γίνουν ηλεκτρονικά, θα συμπληρώνουν την αίτηση από το σπίτι τους, όπου θα καταγράφουν όλα τα δικαιολογητικά που τους επιτρέπουν να κάνουν μετεγγραφή. Εμείς θα δεχτούμε ότι λένε αλήθεια, θα γίνει αυτόματα η μετεγγραφή και μετά θα γίνει ο έλεγχος και εάν διαπιστωθούν πλασματικά ή ψεύτικα στοιχεία ο φοιτητής δεν θα έχει δικαίωμα εγγραφής σε καμία Σχολή.
Είναι η πρώτη χρονιά φέτος που οι φοιτητές μπαίνουν στο διαδίκτυο και παραγγέλνουν τα συγγράμματά τους και παρακολουθούμε και εμείς τον αριθμό των συγγραμμάτων που κινούνται.
Φέτος, το Εθνικό Ίδρυμα Νεότητας έκανε εκκαθάριση μητρώων. Διέθεσε χιλιάδες δωμάτια, από φοιτητές που τα κρατούσαν 10 -15 χρόνια. Σε όλα σχεδόν τα Πανεπιστήμια της χώρας υπάρχει η δυνατότητα σίτισης με το κουπόνι που παίρνει ο φοιτητής και υπάρχει και ένα φοιτητικό επίδομα, υπό προϋποθέσεις, για τη στέγαση. Είναι μια ανακούφιση σε οικογένειες που έχουν ιδιαίτερο πρόβλημα.
Σχετικά με την πληρωμή δεδουλευμένων σε ωρομίσθιους και αναπληρωτές:
«Έχουν πληρωθεί όλοι οι ωρομίσθιοι και αναπληρωτές».
Οι ωρομίσθιοι και αναπληρωτές έχουν πληρωθεί όλοι. Και από την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη, που έγινε πέρσι έχουν πληρωθεί όλοι. Υπάρχει πρόβλημα με την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη του 2008 και 2009, όπως και με έναν αριθμό διδασκόντων σε ευρωπαϊκά προγράμματα, γιατί έγιναν τα προγράμματα και πήραν αυτούς τους ανθρώπους χωρίς να υπάρχουν προβλέψεις και πιστώσεις και χωρίς να υπάρχει καμία νομική δέσμευση. Εξαντλείται κάθε προσπάθεια για να λυθεί το θέμα.
Για τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα:
«Στόχος μας τα 25 παιδιά ανά τμήμα. Δεν υπάρχει ούτε ένα τμήμα με πάνω από 30 παιδιά».
Ο νόμος λέει μέχρι 30 παιδιά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και 25 στην Πρωτοβάθμια. Στόχος μας είναι 25 παιδιά ανά τμήμα. Εκεί που υπάρχει θέμα χώρου ή άλλου είδους ζητήματα πάμε από τα 25 παιδιά στο συν 10% Σύμφωνα με στοιχεία από τους περιφερειακούς Διευθυντές δεν υπάρχει ούτε ένα τμήμα πάνω από 30 παιδιά και μόνο ένα ποσοστό 7% των τμημάτων φτάνει στα 27-28 παιδιά.
Για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας και τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης:
«ΣΔΕ και ΚΠΕ θα λειτουργήσουν κανονικά. Έχουν υπογραφεί ήδη οι αποσπάσεις».
Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας θα ανοίξουν κανονικά. Χθες υπεγράφησαν οι αποσπάσεις για τα ΣΔΕ. Για τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης – έπρεπε πρώτα να λειτουργήσουν τα σχολεία και μετά να γίνουν οι αποσπάσεις – ο συνολικός αριθμός των οποίων θα δοθεί την Τετάρτη.
Σχετικά με το συντονισμό της κυβέρνησης:
«Συντονιστής της κυβέρνησης είναι ο Πρωθυπουργός»
Συντονιστής στην κυβέρνηση είναι ο Πρωθυπουργός. Ο Πρωθυπουργός είναι υπεύθυνος για όλη τη λειτουργία. Υπάρχει ένα επιτελείο που κάνει ένα σχεδιασμό πάρα πολύ σωστά, το πώς λειτουργεί η κυβέρνηση και πώς οι Υπουργοί μπορούν να κάνουν και κοινές δράσεις και να έχουν προγραμματισμό, αλλά το συντονισμό τον κάνει πάντοτε ο Πρωθυπουργός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου