"Η γνήσια παιδεία αντιμάχεται την ισχυρή μας τάση να θεωρούμε ότι αυτό που είναι διαφορετικό από μας είναι κατώτερο" (Paulo Freire, παιδαγωγός - φιλόσοφος)

16 Σεπτεμβρίου 2010

Χαιρετισμός του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Αιτωλοακαρνανίας

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι και Συνεργάτες Διοικητικοί Υπάλληλοι, με την ευκαιρία της ανάληψης των καθηκόντων μου ως Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Αιτωλοακαρνανίας, νιώθω την ανάγκη να επικοινωνήσω μαζί σας και να σας απευθύνω φιλικό χαιρετισμό και ειλικρινείς ευχές για μια δημιουργική σχολική χρονιά θεμελιωμένη στην προθυμία όλων μας για γόνιμη συνεργασία μέσα σε ένα σχολικό περιβάλλον, όπου θα κυριαρχεί ο αλληλοσεβασμός και η διάθεση για συνεχή αναβάθμιση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.
Η ανάληψη των καθηκόντων μου γίνεται δε σε μια περίοδο κρίσιμη για τα εκπαιδευτικά ζητήματα και τα συσσωρευμένα προβλήματα στο χώρο της Εκπαίδευσης, τα οποία επιτακτικά ζητούν λύσεις. Βασική στόχευση αποτελεί το κτίσιμο ενός σχολείου με νέα αντίληψη και προσέγγιση της λειτουργίας του και με αναβαθμισμένο το ρόλο του εκπαιδευτικού. Για να επιτευχθεί δε αυτό απαιτείται η διαρκής συνεργασία όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας: μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών, στελεχών εκπαίδευσης, τοπικής κοινωνίας και πολιτείας.
Πίστη μου ότι η συνεργασία αυτή, στο πλαίσιο των θεσμοθετημένων διαδικασιών και η αξιοποίηση των διαθέσιμων υποδομών, θα μας βοηθήσει να πετύχουμε ουσιαστικότερα αποτελέσματα, προσφέροντας στους μαθητές μας και στην κοινωνία γενικότερα μια Παιδεία με όραμα.
Γνωρίζοντας βέβαια ότι είναι δυνατόν να καταφέρουμε το απόλυτο, σας ζητώ να προσπαθήσουμε να βαδίσουμε πλάι- πλάι, να σταθούμε δίπλα- δίπλα, να συνεργαστούμε για να κάνουμε καλύτερα τα σχολεία μας, με έργα και δράσεις, με σχεδιασμό, προγραμματισμό και οργάνωση, με ιδέες και όραμα και αυτό θα γίνει με όλα τα μέσα και τις δυνάμεις που διαθέτουμε.
Συναδέλφισσες και Συνάδελφοι, από την αρχή της εκπαιδευτικής μου πορείας μέχρι και σήμερα που έχω επιλεγεί στη θέση του Διευθυντή Α/θμιας Εκπ/σης Αιτωλ/νίας, πάντα πίστευα και εξακολουθώ να πιστεύω ότι τα στελέχη της εκπαίδευσης και όλοι οι εκπαιδευτικοί, δεν αποκτούν προνόμια ούτε εξασφαλίζουν κύρος, εκτίμηση, αποδοχή και αναγνώριση από τη θέση τους, αλλά από το έργο και τη δράση τους, τη διάθεση και το όραμα, τις δημοκρατικές και συναινετικές διαδικασίες, την αξιοποίηση των νέων ιδεών και των πρωτοποριακών σκέψεων, τις ανθρώπινες ζεστές σχέσεις, τις συντονισμένες ενέργειες και δράσεις, την επιτυχή αντιμετώπιση των προβλημάτων και την αναγνώριση της προσφοράς κάθε άλλου εκπαιδευτικού, κάθε συνεργάτη… Τα στελέχη της εκπαίδευσης, κάθε βαθμίδας, πρέπει να δείχνουν το δρόμο, να δίνουν το παράδειγμα, να τραβούν μπροστά για την υλοποίηση των κοινών στόχων.
Έτσι πορεύτηκα και στη μέχρι τώρα εκπαιδευτική μου διαδρομή είτε ως Διευθυντής Σχολικής Μονάδας, είτε ως Προϊστάμενος Γραφείου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και είτε ως Σχολικός Σύμβουλος, βάζοντας πάντα εκπαιδευτικές προτεραιότητες, επενδύοντας σημαντικά στην επιστημονική και παιδαγωγική συγκρότηση τόσο στη δική μου όσο και στη δική σας, κινούμενος πάντα στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης των συναδέλφων και των σχολικών μονάδων και στο καλύτερο για όλους τους μαθητές .
Έτσι θα προσπαθήσω να πορευτώ και τώρα που έχω την τιμή και την ευτυχία να είμαι επικεφαλής της Διεύθυνσης Α/θμιας Εκπ/σης σε μια δύσκολη πορεία, έχοντας πάντα την πίστη ότι είμαστε συνεργάτες, με ίδιους ή διαφορετικούς ρόλους, όλοι για το καλό της εκπαίδευσης, που είναι το καλό για τα παιδιά μας, το μέλλον και την ελπίδα μας…..
Βασικός στόχος μου δε θα είναι η λειτουργία ενός ανοικτού περιβάλλοντος διαλόγου με τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους, τους γονείς, τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, τους επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς και με την καθιέρωση διαδικασιών συμμετοχής και αξιοποίησης όλων των εκπαιδευτικών.
Το διοικητικό σύστημα εκπαίδευσης θα λειτουργεί με πιστή τήρηση του νομοθετικού πλαισίου και θα αξιοποιεί σύγχρονες διαδικασίες για τη στήριξη του εκπαιδευτικού έργου.
Υπολογίζω στη βοήθειά σας, συναδέλφισσες και συνάδελφοι ώστε μαζί να κάνουμε πράξη ιδέες και οράματα. Σας διαβεβαιώ δε ότι θα συνεχίσω να λειτουργώ, όπως και στο παρελθόν, με το γραφείο μου ανοικτό και προσβάσιμο σε όλες και όλους τους συναδέλφους.
Θα είμαι στην διάθεσή σας, συνεργάτης και αρωγός, σύμβουλος και υποστηρικτής στο μέτρο των δυνάμεων και των δυνατοτήτων μου.
Έχω επίγνωση των δυσκολιών που αντιμετωπίζετε αλλά και της άοκνης προσπάθειας που καταβάλλετε για να υπερβείτε τις δυσκολίες που συχνά καθιστούν μεγαλύτερο το προσωπικό σας μόχθο. Για το λόγο αυτό ως Διευθυντής είμαι έτοιμος να σας στηρίξω με όλες μου τις δυνάμεις και θα είμαι δίπλα σας ώστε να αντιμετωπίσουμε μαζί οποιοδήποτε πρόβλημα.
Με τις σκέψεις αυτές ευελπιστώ ότι μέσα από συνεργατικές και ποιοτικές δράσεις, με δυναμικές πρωτοβουλίες, με αμοιβαίο σεβασμό, με σύνθεση απόψεων, με ανοχή και διάλογο θα εξελίξουμε την εκπαιδευτική διαδικασία στη διαμόρφωση και επίτευξη ενός πολύπλευρου παιδαγωγικού περιβάλλοντος προσδοκώντας σε μια γόνιμη συνεργασία είμαι σίγουρος ότι θα καταφέρουμε να πετύχουμε μια εκπαιδευτική επανάσταση με έργο και ουσία, με περιεχόμενο και νόημα, με καταξίωση στα μάτια των παιδιών και των γονιών τους, στα μάτια της κοινωνίας και στα δικά μας.

Σας ευχαριστώ

Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Ν. Αιτωλοακαρνανίας

Γκοργκόλης Συμεών

Δεν υπάρχουν σχόλια: