"Η γνήσια παιδεία αντιμάχεται την ισχυρή μας τάση να θεωρούμε ότι αυτό που είναι διαφορετικό από μας είναι κατώτερο" (Paulo Freire, παιδαγωγός - φιλόσοφος)

18 Μαρτίου 2010

Μαθησιακές δυσκολίες: Ενημερώσου!

Το παράρτημα του σχολείου μας στο Χοβολιό γέμισε για μια ακόμη φορά από το κοινό που ήρθε να ενημερωθεί για τις μαθησιακές δυσκολίες. Μας χαροποίησε ιδιαίτερα η παρουσία πολλών γονέων μαθητών μας αλλά και συναδέλφων από τα γύρω σχολεία (Μύτικας, Καραϊσκάκη, Κανδήλα δήλωσαν "παρών!"). Παρόντες επίσης ήταν ο Προϊστάμενός μας κ. Αλέξανδρος Παπαναστάσης και ο τέως σχολικός μας σύμβουλος κ. Γιώργος Σωτηρακόπουλος.
Την εκδήλωση προλόγισε η διευθύντρια του σχολείου μας κα Ζαβιτσάνου. Η συνάδελφός εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής κα Γιαννέλου, μίλησε για τον ορισμό και τα είδη των μαθησιακών δυσκολιών απλά και με σαφήνεια. Έκανε λόγο για συμπτώματα, έδειξε παραδείγματα γραπτών και ανέλυσε κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Στη συνέχεια πήρε το λόγο ο Σχολικός μας Σύμβουλος κ. Συμεών Γκοργκόλης ο οποίος τόνισε τη σημασία της αποδοχής της μαθησιακής δυσκολίας από το οικογενειακό περιβάλλον και επικέντρωσε στο συναισθηματικό και ψυχολογικό αντίκτυπο της αποδοχής ή της απόρριψης. Έγινε λόγος για τα διαγνωστικά κέντρα και το πώς αυτά μπορούν να συμβάλλουν τόσο στην απομυθοποίηση των δυσκολιών όσο και στην αντιμετώπισή τους.
Στον διάλογο που ακολούθησε έλαβε το λόγο ο προϊστάμενος του 7ου Γραφείου Π.Ε. κ. Παπαναστάσης, ο οποίος έκανε λόγο για τα θεσμοθετημένα από την Πολιτεία Τμήματα Ένταξης, για την Ενισχυτική Διδασκαλία, τα Φροντιστηριακά Τμήματα και την Ειδική Αγωγή, τονίζοντας την ολιγωρία του κράτους στο διορισμό εκπαιδευτικών ΕΑ. Επί του θέματος τοποθετήθηκε και ο κ. Σωτηρακόπουλος, ως τέως Σχολικός Σύμβουλος της περιοχής μας και γνώστης των προβλημάτων της. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στη συνέχεια στη σύνδεση πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στο ρόλο του δασκάλου και στην έλλειψη ενημέρωσης των γονέων σχετικά με το αντικείμενο. Στους παρευρισκόμενους διανεμήθηκε ενημερωτικό φυλλάδιο που επιμελήθηκε η κυρία Γιαννέλου.
Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι πρέπει να υπάρχει υποχρεωτική διάγνωση για όλα τα παιδιά στη Γ΄ Δημοτικού και ότι η έλλειψη ενημέρωσης προς τους γονείς αλλά και τους εκπαιδευτικούς είναι γεγονός. Η Πολιτεια πρέπει να στελεχώσει άρτια όλα τα τμήματα ένταξης και να δημιουργήσει νέα σε όσο το δυνατόν περισσότερα σχολεία γίνεται. Προς αυτή την κατεύθυνση, γονείς και εκπαιδευτικοί πρέπει να λειτουργήσουν ως μοχλός συνεχούς πίεσης προς το κράτος.
Η συνάντηση αυτή δεν θα είναι η τελευταία καθώς θα ακολουθήσουν και άλλες με παρόμοια θέματα. Το σχολείο μας προσπαθεί να αξιοποιήσει εποικοδομητικά το επιστημονικό του προσωπικό, καθώς μετά από προσπάθειες πολλών χρόνων, μόνο φέτος κατάφερε να έχει εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής. Η βοήθεια που η ίδια έχει προσφέρει στα παιδιά καθιστά την πλήρωση της θέσης αυτής πρωταρχική ανάγκη για το σχολείο μας.
Το σχολείο μας ευχαριστεί όλους όσους παραβρέθηκαν στη συνάντηση αυτή και ελπίζει μελλοντικά σε ανάλογη ανταπόκριση.


 




Δεν υπάρχουν σχόλια: