"Η γνήσια παιδεία αντιμάχεται την ισχυρή μας τάση να θεωρούμε ότι αυτό που είναι διαφορετικό από μας είναι κατώτερο" (Paulo Freire, παιδαγωγός - φιλόσοφος)

20 Οκτωβρίου 2022

Επίσκεψη στην Παπαστράτειο Δημοτική Βιβλιοθήκη, τη Γλυπτοθήκη Καπράλου και το Αρχαιολογικό Μουσείο Αγρινίου

Μαθητές του Δημοτικού σχολείου Αστακού πραγματοποίησαν ένα ταξίδι γνώσης, εκπαίδευσης και πολιτισμού αρχικά στην Παπαστράτειο Δημοτική Βιβλιοθήκη, σε ένα χώρο ανοικτό,  φιλικό και ανάπτυξης της φιλαναγνωσίας. Είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν από τον βιβλιοθηκονόμο για τον τρόπο λειτουργίας της δανειστικής βιβλιοθήκης, να περιηγηθούν, να εξερευνήσουν τα βιβλιοστάσια, τους χώρους της, το αναγνωστήριο, το δανειστικό τμήμα, παρατηρώντας και καταγράφοντας την ποικιλία θεματικών κατηγοριών, περιοδικών και εφημερίδων από την οποία αποτελείται η Βιβλιοθήκη, η οποία καλύπτει όλους τους βασικούς τομείς της γνώσης.

Εν συνεχεία επισκέφτηκαν τον εκθεσιακό χώρο της Δημοτικής Γλυπτοθήκης Καπράλου, με την μεγαλύτερη συλλογή έργων του καλλιτέχνη(περιόδου 1930-1945), 60 έργα μικρού και μεγάλου μεγέθους με εμβληματική μορφή την ΄΄ΜΑΝΑ΄΄ του γλύπτη. ΄΄ Έναν εικαστικό χώρο με γλυπτά από ορείχαλκο, ένα σημείο αναφοράς και μελέτης για τους μαθητές . 

Επίσης επισκέφτηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Αγρινίου με  ποικιλία  ευρημάτων από την ευρύτερη περιοχή της Αιτ/νίας, συμμετέχοντας με έκδηλο ενθουσιασμό στο εκπαιδευτικό βιωματικό πρόγραμμα ΄΄ Θεοί και ήρωες Αιτωλικών μύθων΄΄, που υλοποιήθηκε από τη Μουσειοπαιδαγωγό Κα Δ. Γαβρίνα. Οι μαθητές αφού ξεναγήθηκαν στα εκθέματα του Μουσείου μέσα από ένα μουσειοπαιδαγωγικό τρόπο, άκουσαν ιστορίες της μυθολογίας με θεούς και ήρωες των Αιτωλών.

Σε περαιτέρω διερεύνηση των εκπαιδευτικών δράσεων οι μαθητές απάντησαν σε ερωτηματολόγιο σχετικά με την λειτουργία μιας Δανειστικής βιβλιοθήκης, παρακολούθησαν βίντεο για τον Γλύπτη Χρήστο Καπράλο και έλαβαν μέρος σε ένα εργαστήρι σχεδίου και χρώματος, πλάθοντας και σχεδιάζοντας τα δικά τους γλυπτά. Δεσμεύτηκαν να ζωγραφίσουν ΄΄τα δώρα που θα στείλουν οι ίδιοι στην θεά Άρτεμη" και να τις στείλουν ταχυδρομικά .

Η δύναμη των Μουσείων ως φορέας βιωματικής ανάπτυξης διαμορφώνουν καινοτόμες ιδέες και βοηθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία.

















Δεν υπάρχουν σχόλια: