"Η γνήσια παιδεία αντιμάχεται την ισχυρή μας τάση να θεωρούμε ότι αυτό που είναι διαφορετικό από μας είναι κατώτερο" (Paulo Freire, παιδαγωγός - φιλόσοφος)

2 Ιουνίου 2022

Επίσκεψη της Δ’ Τάξης στο ΚΕΠΕΑ Μεσολογγίου

Σκοπός της επίσκεψης της Δ τάξης του Δημοτικού σχολείου Αστακού στο ΚΕΠΕΑ Μεσολογγίου ήταν να κατανοήσουν οι μαθητές τη σχέση αλληλεξάρτησης και αλληλεπίδρασης ανθρώπου και περιβάλλοντος.

· Οι μαθητές μέσω παρουσίασης στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και δια ζώσης στην λιμνοθάλασσα γνώρισαν το φυσικό περιβάλλον της και το εννόησαν ως αναπόσπαστο κομμάτι του ευρύτερου οικοσυστήματος όπου εντάσσεται.
· Κατανόησαν τις λειτουργίες και την αξία των υγροτόπων γενικότερα (βιοποικιλότητα, τροφικές σχέσεις, χλωρίδα, πανίδα). Επίσης τη συμβολή τους στην παγκόσμια περιβαλλοντική ισορροπία αλλά και τις απειλές που υφίστανται, καθώς και την ανάγκη προστασίας τους.
· Κατανόησαν πώς δημιουργήθηκε η λιμνοθάλασσα και πώς θα διατηρηθεί.
· Πώς η λιμνοθάλασσα προσέλκυσε την ανθρώπινη διαβίωση (οικισμοί – πόλεις –καραβοστάσια – λιμάνια), ποιες παραγωγικές δραστηριότητες υποστήριξε (αλιεία - εμπόριο – αλοπηγία – ναυτιλία - ναυπηγική, βιομηχανία), πώς συνέβαλε στη διαμόρφωση του πολιτισμικού δυναμικού της περιοχής (παραδοσιακή αλιεία, παραδοσιακή αρχιτεκτονική, ήθη και έθιμα, μνημεία, ιστορία, τέχνη).
· Γνώρισαν πώς διαχειρίστηκε διαχρονικά ο άνθρωπος τη λ/σσα (ποσοτική – ποιοτική υποβάθμιση), ποιοι κίνδυνοι υπάρχουν από την ανάσχεση της ενεργούς δράσης του Αχελώου.
· Προβληματίστηκαν γύρω από βασικά ερωτήματα όπως: σε ποιο βαθμό μπορεί να επεμβαίνει ο άνθρωπος στο περιβάλλον; Ποια η αποτελεσματικότητα των συνθηκών προστασίας και της εθνικής, ευρωπαϊκής και διεθνούς νομοθεσίας; Ποιος ο βαθμός ευθύνης του καθενός για την περιβαλλοντική υποβάθμιση; Ενεργός – συμμετοχικός πολίτης.
· Ενισχύθηκε η χαρά της βιωματικής μάθησης μέσα από τη γνώση αλλά και μέσα από τη χαρά της παρατήρησης στην περιοχή της Κλείσοβας και την περιοχή των αλυκών, της έρευνας στο πεδίο μελέτης, μαθητές πρόθυμοι να ανακαλύψουν, να παρατηρήσουν, να περιγράψουν, να δράσουν.
· Ανέπτυξαν κώδικα ευθύνης και προσωπικής συμβολής στην επίλυση των περιβαλλοντικών ζητημάτων που υποβαθμίζουν τη λιμνοθάλασσα.
Η ΕΠΙΘΥΜΙΑ για τη διατήρηση του φυσικού πλούτου της λιμνοθάλασσας, όπως μας την μεταλαμπάδευσε η Κα Γιανννακογιώργου……..γίνεται ΥΠΟΣΧΕΣΗ από τους μαθητές μας.

Ευχαριστούμε θερμά την υπεύθυνη του ΚΕΠΕΑ Μεσολογγίου, Όλγα Γιαννακογιώργου, για την εξαιρετική παρουσίαση του Προγράμματος.
 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: