"Η γνήσια παιδεία αντιμάχεται την ισχυρή μας τάση να θεωρούμε ότι αυτό που είναι διαφορετικό από μας είναι κατώτερο" (Paulo Freire, παιδαγωγός - φιλόσοφος, "Δέκα επιστολές προς εκείνους που τολμούν να διδάξουν").

14 Νοεμβρίου 2014

Επίσκεψη της Α΄ τάξης στο Νηπιαγωγείο


Κάθε αλλαγή στη ζωή των ανθρώπων συνοδεύεται από ανάμεικτα συναισθήματα, όπως περιέργεια, φόβο, αγωνία. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με τους μικρούς μαθητές της Α΄ τάξης, που αφήνουν την αγκαλιά του Νηπιαγωγείου και έρχονται σε μια μεγαλύτερη παρέα, αυτήν του Δημοτικού. Σίγουρα τα «πρωτάκια» μας χρειάζονται χρόνο για να προσαρμοστούν, αλλά ταυτόχρονα πρέπει να νιώσουν ότι το Δημοτικό αποτελεί φυσική συνέχεια του Νηπιαγωγείου και οι δεσμοί με το τελευταίο δεν κόβονται απότομα. Σ’ αυτήν την κατεύθυνση, το σχολείο μας ανέλαβε να οργανώσει και να πραγματοποιήσει ορισμένες δράσεις.

Έτσι, λοιπόν, στα πλαίσια αυτής της ομαλής μετάβασης από το ένα σχολικό περιβάλλον στο άλλο, επισκεφθήκαμε με τους μικρούς μαθητές το γνώριμο γι’ αυτούς Νηπιαγωγείο.
Εκεί τα πρωτάκια μας ανταμώθηκαν με χαρά με τις περσινές παρέες τους. Δεν παρέλειψαν να μοιραστούν με τα μικρότερα παιδιά τις εμπειρίες τους από το «μεγάλο σχολείο» και τους χάρισαν ένα βιβλίο με σχετικές ζωγραφιές που είχαν δημιουργήσει στην τάξη. Στη συνέχεια χωρίστηκαν σε ομάδες και δούλεψαν μαζί με τα νήπια.
Στη μία ομάδα τα παιδιά επεξεργάστηκαν τον κύκλο του νερού μέσα από την ανάγνωση ενός όμορφου και παραστατικού παραμυθιού, έπαιξαν με τις καρτέλες αναφοράς για το θέμα και τραγούδησαν γνωστά τραγούδια για το νερό.
Στη δεύτερη ομάδα τα παιδιά ασχολήθηκαν με τον κύκλο της ζωής ενός σπόρου. Άκουσαν παραμύθια από τη νηπιαγωγό, μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους γύρω από το θέμα και τέλος έσπειραν και τα ίδια μικρούς σπόρους, περιμένοντάς τους να βλαστήσουν.
Επιστρέφοντας στην τάξη, τα παιδιά απέδωσαν με ζωγραφιές τις εμπειρίες τους από την επίσκεψη στο νηπιαγωγείο και τώρα ανυπομονούν να υποδεχτούν και τα νήπια στο δικό μας χώρο, το Δημοτικό!






Δεν υπάρχουν σχόλια: