"Η γνήσια παιδεία αντιμάχεται την ισχυρή μας τάση να θεωρούμε ότι αυτό που είναι διαφορετικό από μας είναι κατώτερο" (Paulo Freire, παιδαγωγός - φιλόσοφος, "Δέκα επιστολές προς εκείνους που τολμούν να διδάξουν").

4 Απριλίου 2014

Μάζεμα από τους μαθητές του ΣΤ' 2 άγριων χόρτων και αναγνώριση της διατροφικής τους αξίας.


Στον κήπο του σχολείου μας φυτρώνουν πολλά άγρια φαγώσιμα χόρτα. Ήταν ευκαιρία οι μαθητές της ΣΤ’ 2 να επισκεφτούν τον κήπο μας και να μαζέψουν άγρια βρώσιμα χόρτα. Αξίζει να παρουσιάσουμε μερικά, που μάζεψαν, για την πιο εύκολη αναγνώριση, αξιοποίηση και χρήση τους στη διατροφή μας:
  • Χηροβότανο ή Μυρμηγκοβότανο ή Χοιρομουρίδα.
  • Ζοχός ή σφογκός.
  • Αγριοζοχός ή πικρίθρα ή κουφολάχανο. 
  • Σίλυβο το μαριανό ή γαιδουράγκαθο ή κουφάγκαθο.
  • Ραδίκια άγρια ή πικροράδικο ή πικραλίδα.
  • Σκόλυμος ή σκολιάμπρι ή ασπράγκαθο.
  • Τσουκνίδα ή τσούχνα ή αγκινίδα ή κνίθα.
  • Μολόχα ή αμπελόχα ή μουλούχο.
  • Καρότο άγριο ή σταφυλινάκι.
Οι μαθητές παρατήρησαν ότι το μάζεμα των άγριων χόρτων για βρώση θέλει εμπειρία και γνώση, γιατί όλα τα χόρτα δεν τρώγονται και εκτός αυτού υπάρχουν χορταρικά δηλητηριώδη και επικίνδυνα.

















  • Πότε δεν μαζεύουμε ένα χόρτο, αν δεν είμαστε σίγουροι ότι τρώγεται!!!
  • Ποτέ δεν τα κόβουμε, δεν τα εξολοθρεύουμε από τη ρίζα τους!!!
Τα άγρια χόρτα κατάλαβαν ότι είναι ιδιαίτερα πλούσια σε βιταμίνη C, ω-3 λιπαρά οξέα και α-λινολενικό οξύ, συστατικά που συνεισφέρουν σημαντικά στην αντιοξειδωτική ικανότητα του οργανισμού.
Έμαθαν πως μαγειρεύονται βραστά με μπόλικο λεμόνι ή σε συνδυασμό με αρνί ή κατσίκι. Οι μαθητές αφού έβρασαν τα χόρτα δοκίμασαν, αλλά δυσκολεύτηκαν να τα φάνε.



Ίσως κάποια στιγμή στη ζωή τους, θα αντιληφθούν και αυτοί την θρεπτική τους αξία.
Πάντως σε δύσκολες περιόδους της ιστορίας ήταν αναγκαία διατροφική λύση. Έτσι αντιλαμβανόμαστε ότι η σημασία των χορταρικών είναι μεγάλη για τον άνθρωπο. Επομένως είναι μία όμορφη και υγιεινή δραστηριότητα που μπορούμε να ακολουθήσουμε όλοι μας!!!





Δεν υπάρχουν σχόλια: