"Η γνήσια παιδεία αντιμάχεται την ισχυρή μας τάση να θεωρούμε ότι αυτό που είναι διαφορετικό από μας είναι κατώτερο" (Paulo Freire, παιδαγωγός - φιλόσοφος, "Δέκα επιστολές προς εκείνους που τολμούν να διδάξουν").

31 Ιανουαρίου 2014

Επαγγελματικός προσανατολισμός μέσω συνεντεύξεων (μέρος 4).


Στα πλαίσια του προγράμματος με θέμα: «Επαγγελματικός προσανατολισμός μέσω συνεντεύξεων», οι μαθητές της ΣΤ2 μαζί με τον δάσκαλο τους Σαμαντά Γεώργιο και συμμετέχοντες δασκάλους Παπακίτσου Παρασκευή και Σούλα Βασίλειο, πραγματοποιούν συνεντεύξεις με επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον Αστακό. Έτσι οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν διαφορετικά επαγγέλματα, να έρθουν σε επαφή, και να συζητήσουν με επαγγελματίες Αστακιώτες και να καταλάβουν τις δυσκολίες και ευκολίες που παρουσιάζουν τα επαγγέλματα. Λοιπόν…, μολύβι, χαρτί και ξεκινάμε!
Ο κος Σταρίδας Θανάσης είναι κομμωτής εδώ και 23 χρόνια. Για αυτό έχει αρκετή εμπειρία. Διαθέτει κομμωτήριο στο κέντρο του Αστακού. Παρακολούθησε δύο χρόνια Σχολή Κομμωτικής στην Αθήνα, όπου και έκανε και την πρακτική του.
Γελαστός και ολιγόλογος, ευαίσθητος και φιλικός, έχοντας μεγάλη αγάπη για την δουλειά του, δέχτηκε να μας ταξιδέψει στον χώρο της κομμωτικής.
Οι κομμωτές μας είπε είναι σαν τους ζωγράφους και τους γλύπτες, που χρειάζονται να έχουν φαντασία. Του αρέσει η δουλεία του, εξυπηρετεί τους πελάτες του και κάνει αυτό που θα του ζητήσουν. Βέβαια, προτείνει κι’ αυτός με τη σειρά του τι ταιριάζει στον κάθε πελάτη χωριστά, γι’ αυτό και οι πελάτες του τον εμπιστεύονται.




Δουλεύει 10 ώρες την ημέρα. Η δουλειά του έχει ορθοστασία γι αυτό είναι κουραστική. Δουλεύει μόνος του, αλλά τον βοηθάει καμία φορά και η κόρη του Δέσποινα, που είναι και συμμαθήτρια μας.
Το αντικείμενο της δουλειάς του έχει να κάνει με κούρεμα (αντρικό, γυναικείο, παιδικό), χτένισμα, ανταύγειες, περμανάντ (με χημικά) και ξύρισμα για τους άνδρες. Τα εργαλεία της δουλειάς του είναι: Ψαλίδια, χτένες, κολόνια, κρέμες, ρόλεϊ, τσιμπιδάκια και σύγχρονα μέσα, όπως ισιωτική, πιστολάκι και ηλεκτρικό ψαλίδι (για μπούκλες). Παλιά μας είπε ότι χρησιμοποιούσαν μηχανή χειρός, ψαλίδι, και χτένα.
Όσον αφορά το κούρεμα αρχίζει με διαφορετικό τρόπο στον άνδρα, στην γυναίκα ή στο παιδί. Στους άνδρες και στα παιδιά ξεκινά από τον αυχένα, ενώ στις γυναίκες με μακρύ μαλλί από το πλάι. Επίσης κουρεύει και με σχέδια.





Χτενίζει ανάλογα τι θα του ζητήσει ο πελάτης. Μερικά είδη χτενίσματος είναι τα εξής: γαλλικό, ψαροκόκαλο, ολλανδικό, κότσο, κοτσίδα, μπούκλες, ίσιωμα κ.α.
Το περμανάντ μαs είπε ότι γίνεται με χημικό φάρμακο για 40’ περίπου, μετά ξεβγάζει με μπόλικο νερό, κάνει φιλτράρισμα, ξετύλιγμα και τέλος λούσιμο.
Για τιs ανταύγειες χρησιμοποιεί χημικά ντεκαπάζ ή λαδάκι για να κάνει την ανταύγεια.
Είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά, στην πράξη, διαφορετικά χτενίσματα και κουρέματα σε μαθητές. Τον ευχαριστούμε ολόψυχα για τον χρόνο του και για τις εμπειρίες που μας μετέφερε και του ευχόμαστε να συνεχίζει να κουρεύει και να χτενίζει τόσο ωραία.
Θα τον περιμένουμε σύντομα για καινούρια χτενίσματα.













Οι μαθητές της ΣΤ2 τάξης
του Δημοτικού Σχολείου Αστακού
και ο Δάσκαλος τους
Γεώργιος Σαμαντάς.

Δεν υπάρχουν σχόλια: