"Η γνήσια παιδεία αντιμάχεται την ισχυρή μας τάση να θεωρούμε ότι αυτό που είναι διαφορετικό από μας είναι κατώτερο" (Paulo Freire, παιδαγωγός - φιλόσοφος)

21 Νοεμβρίου 2011

Γλώσσα Στ΄, επαναληπτικό ενότητας 4


12/Θ Δημοτικό Σχολείο Αστακού                                              Τάξη Στ΄
Επαναληπτικό Φύλλο Εργασίας Νεοελληνικής Γλώσσας – Ενότητα 4
Διατροφή
Ονοματεπώνυμο: ……………………………………………………….….………….......……
Ημερομηνία: ..……………………….......................…………… Βαθμός: ………..………



1. Ακούω και γράφω:                                                                              (1)
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………

2. Να γράψεις τα παρακάτω επίθετα στον συγκριτικό και υπερθετικό βαθμό:                     (1)

Θετικός
Συγκριτικός βαθμός
Υπερθετικός βαθμός

Μονολεκτικά
Περιφραστικά
Μονολεκτικά
Περιφραστικά
τίμιος




ακριβός




σαφής




αστείος




παλιός






3. Μεταφέρω το κείμενο στην Υποτακτική Αορίστου                           (1)

Μακεδονική σκορδαλιά με καρύδια

Κοπανάτε το σκόρδο και το αλάτι, είτε σε ένα γουδί είτε στον πολυκόφτη, μέχρι να πολτοποιηθούν. Προσθέτετε τα καρύδια και τα κοπανάτε μέχρι το μείγμα να ασπρίσει. Μουσκεύετε το ψωμί κάτω από τη βρύση και το στύβετε για να στραγγίξει. Το προσθέτετε στο μπολ και συνεχίζετε να τα κοπανάτε όλα μαζί. Τα ραντίζετε πρώτα με το λάδι και ύστερα με το ξίδι και τα κοπανάτε όλα μαζί μέχρι η σκορδαλιά να αποκτήσει κρεμώδη υφή. Αν είναι πολύ πηχτή, προσθέστε λίγο νερό. Το σερβίρετε ως σάλτσα, ή μπορεί να συνοδεύσει φρέσκα ή τηγανητά λαχανικά και ψάρια.

……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………….…………
…………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………….........……… ……………………………………………………………………………………………………………


4. Συμπληρώνω τις αποτελεσματικές προτάσεις: (2)


Α. Έριξε τόσο πυκνό χιόνι στην κορυφή του βουνού, που
…………………………………………………………………………………………


Β. Αναγκαστήκαμε να ανάψουμε όλα τα φώτα του σπιτιού, για να
…………………………………………………………………………………………


Γ. Πρέπει κάθε βράδυ να ακούς το δελτίο καιρού, ώστε να
…………………………………………………………………………………………

Δ. Ήταν τόσο καυτερό το μεξικάνικο φαγητό που δοκιμάσαμε, που

…………………………………………………………………………………………


5. Συμπληρώνω τις αποτελεσματικές προτάσεις: (2)


Α. Αν πηγαίναμε διακοπές πέρσι το καλοκαίρι,
………………………………………………………………………………………

Β. Αν τηλεφωνήσετε τώρα αμέσως,
…………………………………………………………………………………………

Γ. Μπορεί να προλάβεις να του μιλήσεις αν
………………………………………………………………………………………

Δ. Θα είχε μεγαλύτερες πιθανότητες να νικήσει αν
……………………………………………………………………………………


6. Γίνε κι εσύ διαφημιστής, μπορείς!  Γράψε τη διαφήμιση του παραπάνω προϊόντος (1)


Όνομα προϊόντος:…………………………………………………………………

Σλόγκαν: ……………………………………………………………………………


Συνοδευτικό κείμενο: …………………………………………………………......

..............................................................................................................................

..............................................................................................................................

7. Συμπλήρωσε το κείμενο με τα αντίθετα των επιθέτων που βρίσκονται στην παρένθεση (2)
Τον είχε δει να στέκεται ……………….. (μισοντυμένος) κάτω απ’ τον ……………….. (παγωμένος) ήλιο και να προστάζει τους εργάτες. Φορούσε μια ……………….. (ολοκαίνουριος) ψάθα στο κεφάλι και ……………….. (άχρωμος) γυαλιά στη μύτη του. Ήταν ……………….. (κουρεμένος) και ……………….. (χτενισμένος), φορούσε ……………….. (καθαρός) ρούχα κι ένα πουκάμισο ……………….. (ολόλευκος) απ’ τον ιδρώτα και τη σκόνη.

Κοντά του είδε τους σοφούς που ……………….. (λίγος) φορές πήγαν και του ζήτησαν ……………….. (καινούριος) χειρόγραφα βιβλία. Είχαν κι οι δικοί του πρόγονοι τέτοια, που είχαν τη ……………….. (πικρός) γεύση και τον ……………….. (ψυχρός) χυμό και το ……………….. (ελαφρύς) άρωμα που τους έδωσε ο φοβερός ήλιος κι η ……………….. (σβηστός) αμμουδιά της πατρίδας τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: