"Η γνήσια παιδεία αντιμάχεται την ισχυρή μας τάση να θεωρούμε ότι αυτό που είναι διαφορετικό από μας είναι κατώτερο" (Paulo Freire, παιδαγωγός - φιλόσοφος, "Δέκα επιστολές προς εκείνους που τολμούν να διδάξουν").

7 Μαρτίου 2009

Κινητά τηλέφωνα και μαθητές

(Οι μαθήτριες της Β΄ Τάξης του Γυμνασίου Κατούνας Χρυσάνθη Σαλαγιάννη και Βίκυ Φοραδούλα, δημοσιεύουν ένα άρθρο-έρευνα στη σχολική τους εφημερίδα με την ονομασία «Το κόκκινο που ήταν μπλε» και δείχνει να ανησυχούν για την επίδραση των κινητών τηλεφώνων στη μελέτη των παιδιών, αλλά στη νοητική υγεία των μαθητών).

Όλοι γνωρίζουμε πως η τεχνολογία έχει προχωρήσει αρκετά και κάθε μέρα εξελίσσεται περισσότερο. Αυτό το βλέπουμε, αφού ένα από τα δημιουργήματά της έχει γίνει καθημερινή συνήθεια στη ζωή μας. Ναι…σωστά καταλάβατε. Μιλάμε για τα κινητά..!
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία 8 στους 10 μαθητές γυμνασίου και λυκείου διαθέτουν κινητό τηλέφωνο, ενώ κινητό χρησιμοποιεί και το 12% των μαθητών του δημοτικού. Ακόμα και στην έρευνα που έγινε στο δικό μας σχολείο, σχεδόν όλοι οι μαθητές χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο στην καθημερινότητά τους. Στην ερώτηση που τους έγινε γιατί το χρησιμοποιούν και πού τους χρησιμεύει, οι περισσότεροι απάντησαν: «Το χρησιμοποιούμε για να μιλάμε με τους φίλους μας και για να ψυχαγωγούμαστε». Όσο για το πού μας χρησιμεύει: «Το έχουμε όχι μόνο γιατί μας είναι απαραίτητο, απλά επειδή όλοι έχουν…»
Μέσα από αυτή την απάντηση, καταλάβαμε πως τα κινητά έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας, αφού όλοι είτε λίγο, είτε πολύ χρησιμοποιούμε κινητό τηλέφωνο. Πόσο μάλλον οι νέοι που παραδέχονται πως δεν μπορούν λεπτό χωρίς το κινητό τους.
Πάντως τα προληπτικά μέτρα που προτείνουμε είναι:
Να χρησιμοποιείτε πάντα τα ακουστικά (hands free).
Η επικοινωνία να γίνεται όσο είναι δυνατό μέσω μηνυμάτων.
Πριν την αγορά της συσκευής να ελέγχετε το δείκτη απαρρόφησης (SAR) που δεν πρέπει να ξεπερνά το διεθνώς καθορισμένο όριο (2W/kg).
Όσο για το ερώτημα γιατί υπάρχουν κινητά, είναι σαν να ρωτάτε γιατί υπάρχει η τηλεόραση, οι υπολογιστές κ.τ.λ. Όλοι μας οφείλουμε να κάνουμε χρήση της τεχνολογίας, αλλά πάντα με μέτρο.
Χρυσάνθη Σαλαγιάννη, Βίκυ Φοραδούλα
Τμήμα Β3

Πηγή:
Η ηλεκτρονική εφημερίδα του Γυμνασίου Κατούνας: «Το κόκκινο που ήταν μπλέ» (http://tokokkinopouhtanmple.wordpress.com/) και το xiromeronews.blogspot.com

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Σας ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον σας για το άρθρο μας!

Συγχαρητήρια για την ιστοσελίδα σας!Μόλις μπορέσουμε,θα σας προσθέσουμε στους συνδέσμους της εφημερίδας μας.

Με εκτίμηση

Ναταλία Βάβουρα
Υπεύθυνη εφημερίδας Γυμνασίου Κατούνας