"Η γνήσια παιδεία αντιμάχεται την ισχυρή μας τάση να θεωρούμε ότι αυτό που είναι διαφορετικό από μας είναι κατώτερο" (Paulo Freire, παιδαγωγός - φιλόσοφος, "Δέκα επιστολές προς εκείνους που τολμούν να διδάξουν").

2 Ιουνίου 2012

Από το "Benvenuti!" στο "Velkommen!"

Στα πλαίσια του προγράμματος ανταλλαγής Comenius που υλοποιεί το σχολείο μας της διετία 2011-2013, η ιταλική αποστολή του δημοτικού σχολείου G. Carducci φιλοξενήθηκε στον Αστακό από 19 έως 24 Μαΐου 2012. 
Eίναι η τρίτη φορά που το σχολείο μας εμπλέκεται στη διαδικασία. Έχουν ήδη προηγηθεί επισκέψεις μας στο ιταλικό νησί Elba τον Οκτώβριο του 2011 (τέσσερις μαθητές και τρεις εκπαιδευτικοί) και στη νορβηγική πόλη Gjerstadt τον Μάρτιο του 2012 (πέντε μαθητές και δύο εκπαιδευτικοί). Αυτή τη φορά ήταν η σειρά μας να φιλοξενήσουμε την αποστολή από την Elba (δύο μαθήτριες και δύο εκπαιδευτικοί), ενώ έπεται η επίσκεψή μας στην Ουαλλία τον Οκτώβριο του 2012 και η μεγάλη συνάντηση όλων των χωρών του προγράμματος την Άνοιξη του 2013 στον Αστακό. Αξίζει να σημειωθεί ότι, μολονότι τα έξοδα του προγράμματος καλύπτονται από ευρωπαϊκούς πόρους, πολύ συχνά οι εκπαιδευτικοί επιλέγουν να φιλοξενηθούν σε σπίτια συναδέλφων τους προκειμένου να εξοικονομηθούν χρήματα για μετακινήσεις περισσότερων μαθητών.
Πριν από την επίσκεψή της στον Αστακό, η ιταλική αποστολή είχε την ευκαιρία να θαυμάσει το μεγαλείο της Ακρόπολης της αρχαίας Αθήνας. Η επίσκεψη στο σχολείο μας περιελάμβανε συμμετοχή στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία, τραγούδια και χορούς από τις δύο χώρες, εξόρμηση στην Αρχαία Ολυμπία στα πλαίσια της ετήσιας εκπαιδευτικής μας εκδρομής, σύντομη επίσκεψη στο Δημαρχείο Ξηρομέρου, ενημέρωση για το ιστορικό-πολιτιστικό πλαίσιο της περιοχής αλλά και για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα καθώς και περιήγηση στην κωμόπολη του Αστακού. Επρόκειτο για μια χρήσιμη εμπειρία τόσο για μας όσο και για τους Ιταλούς φίλους μας, οι οποίοι, προερχόμενοι από τη βόρεια πλευρά της χερσονήσου δεν γνώριζαν πολλά για τον Αστακό και την περιοχή μας. Πέρα από τη μοναδική εμπειρία που τους πρόσφερε η Αρχαία Ολυμπία, εντυπωσιάστηκαν εξαιρετικά από το φυσικό τοπίο και τη ζεστασιά των ανθρώπων και μας διαβεβαίωσαν ότι ο Αστακός κέρδισε νέους φίλους και μελλοντικούς επισκέπτες.
Ως σχολείο, πρέπει να ευχαριστήσουμε δημόσια τους γονείς των μαθητών μας που πρόσφεραν στη στήριξή τους στην προσπάθειά μας αλλά και μοναδικές γευστικές εμπειρίες στους επισκέπετες μας. Η επόμενη πράξη θα γραφτεί από 5 ως 8 Ιουνίου 2012, όταν τον Αστακό θα επισκεφθεί η νορβηγική αποστολή.

Υποδοχή με πανό και...
...ένα τραγουδάκι από την Ιταλία.


Λιχουδιές από τις μαμάδες
Εμπλουτίζοντας τον κήπο μας με δύο νέα δεντράκια που πήραν τα ονόματά τους από τις μαθήτριες που φιλοξενήσαμε.
 
Χειροτεχνίες με πέτρες και βότσαλα: αναμνηστικά από την Ελλάδα και την Ιταλία.
Στον αρχαιολογικό χώρο της Ολυμπίας...

...και στο Μουσείο.

Επίδειξη Μαύρου Θεάτρου
Στο Δημαρχείο
Μαθαίνοντας χορούς στην αυλή του σχολείου
...και ο κύκλος μεγάλωνε... και μεγάλωνε...

Για όσους δεν έχουν παρακολουθήσει συστηματικά τις ενημερωτικές μας αναρτήσεις, το Comenius είναι πρόγραμμα εκπαιδευτικών ανταλλαγών ανάμεσα στις χώρες της Ευρώπης. Οι δράσεις του απλώνονται σε πολλά πεδία (πολιτισμός, αγροτική οικονομία, παράδοση, κλπ): το σχολείο μας επέλεξε να ενταχθεί στο πρόγραμμα "A Green World - be a part, not apart" που σχετίζεται με τη δημιουργία σχολικών κήπων, την ανταλλαγή καλλιεργειών και την κατανάλωση όσων παράγονται. Το πρόγραμα επιδοτείται από το κάθε κράτος, με την Ελλάδα να διανέμει τα χρήματα μέσω του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών. Το σχολείο μας έχει άλλους 4 εταίρους, δύο από την Ιταλία (από το νησί Elba και την πόλη της Agliana στην Τοσκάνη), ένα από τη νορβηγική πόλη Gjerstadt και ένα από την ουαλλική πόλη Lampeter. 
Η συμμετοχή στο πρόγραμμα γίνεται δεκτή εφόσον το σχολείο πληροί κάποιες προϋποθέσεις και μπορεί να συνεχιστεί για αρκετά χρόνια. Για τον Αστακό αποτελεί σημαντική ευκαιρία για πολλούς λόγους: οι μαθητές γνωρίζουν άλλες χώρες, φιλοξενούνται από οικογένειες, βιώνουν την καθημερινότητα του μαθητή στη χώρα που επισκέπτοναι, γίνονται φορείς πολιτισμικών ανταλλαγών, ζουν τη μεγάλη εμπειρία του εκτός συνόρων ταξιδού και συντονίζονται με τους ξένους συμμαθητές τους σε μια κοινή δράση με κοινό σκοπό. Οι εκπαιδευτικοί γίνονται φορείς νέων συστημάτων, μάρτυρες μιας διαφορετικής εκπαιδευτικής πραγματικότητας και πρεσβευτές -όπως και οι μαθητές- της χώρας τους στο εξωτερικό. Το ίδιο το σχολείο ωφελείται ως ίδρυμα και ενισχύει το ρόλο τους ως ζωντανό κύτταρο της τοπικής κοινωνίας. Κάθε τόπος έχει την ευκαιρία να διαφημιστεί και να δείξει το καλό του πρόσωπο: και στις τρεις περιπτώσεις οι αποστολές των σχολείων έλαβαν το καλοσώρισμα από τη δημοτική αρχή του κάθε τόπου.

Δεν υπάρχουν σχόλια: